Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Efter har pratat med markägaren idag så är det enbart biokulor som gäller. Så det är alltså "krav på biokulor". Vi säljer biokulor på plats för er som inte har.
Förnamn: Linus
Efternamn: Persson
Säger som Zorx , avanmäler mig för de är för mkt folk och spelet går ut på att få in pengar
Edit: ändrar min åsikt efter ett snack med Tommy om va de kostar att hyra stället med all förberedelser osv. Men får Tyvärr passa spelet ändå pga för mycket folk
Senast redigerad av Liimpan92 04 nov 2013, 11:36, redigerad totalt 1 gång.
Förnamn: Tommy
Efternamn: Hansson
Här kommer spelet.
Vi kommer att köra "Guldjakten".
--(SPELUPPLÄG)-- Lag Rött spawnar i hyddan vid staden och xxx kommer följa med er dit.
Lag Blått kommer att spawna i hyddan uppe i skogen och xxx kommer följa med er dit och visa vart det är.
Totalt finns det 21 st Guldtackor.
Det attackerande laget ska attackera staden för att komma åt guldtackorna. Attakerare kan bara plocka upp en guldtacka per person åt gången och ta den till 1 av 2 st “Targetpoints” som är utplacerade med flaggor i skogen. Det försvarande laget får ta tillbaka tackorna. Även här får man bara ta en tacka per person åt gången.
Om de försvarande laget tar en tacka från någon av de 2 targetpintsen till sheriffhuset och lägger dom i fängelset är dom tackorna ur spel och får inte tas tillbaka av attakerarna.
När en attackerare eller försvarare som bär på en guldtacka blir utskjuten så måste dom dropa tackan där han/hon blev skjuten. Den är då fri för vilket och lagen som helst att ta. Droppas dock guldtackan i någon av husen så får inte försvararna röra den utan det är bara om guldtackan hamnar utomhus.
Spelet pågår i ca: 2 timmar och sen kör vi ca: 1 timmes lunch. Efter lunch är det sidbyte.
Tackorna räknas efter lunch och det laget som har mest tackor när spelet är slut vinner. Vid oavgjort vinner det laget som har mest tackor i fängelset. Tas hela staden över av de attackerande laget vinner dom också. Respwn tid: Försvararna: Var 15 min. Attackerna var 10 min. Kan dock komma att ändras under spelets gång.
Det är fritt för alla att välja om man vill vara med och spela eller inte. Jag tycker dock att all kritik mot arrangören är orättvis! Ingen förutom arrangörerna har en aning om hur stordel av paintbollfabrikens anläggning man har valt att hyra. Således är det heller ingen som kan avgöra om banan är för liten för deltagarantalet eller inte.
Dessa grabbarna är ju trots allt den första arrangör som genomför ett arrangemang på denna anläggningen så sluta klaga eller börja arrangera själva.
Förnamn: Linus
Efternamn: Persson
GSI medic: jag har redan snackat med Tommy om vrf jag skrev så och de var lite dåligt skrivet av mig och bett om ursäkt. Men om jag säger såhär, om de nu skulle komma 100 pers till spelet och alla vill vara i staden och strida, de hade varit samma som att ställa allt folk mitt på ett torg och köra full auto.
Sen innan du säger att dom är dom första som försökt arra ställe så borde du kollat upp de först. En person i infidels försökte hyra stället , men deltagarantalet var för lågt, vilket var synd.
Men fine , vill man bli massslaktad så är de upp till en själv , mig passar de inte riktigt!
Förnamn: Carl
Efternamn: Lundgren
GSI Medic skrev:
Det är fritt för alla att välja om man vill vara med och spela eller inte. Jag tycker dock att all kritik mot arrangören är orättvis! Ingen förutom arrangörerna har en aning om hur stordel av paintbollfabrikens anläggning man har valt att hyra. Således är det heller ingen som kan avgöra om banan är för liten för deltagarantalet eller inte.
Dessa grabbarna är ju trots allt den första arrangör som genomför ett arrangemang på denna anläggningen så sluta klaga eller börja arrangera själva.
+1! man förstår varför det inte finns så många airsoft arrangörer.
Liimpan92 skrev:
Sen innan du säger att dom är dom första som försökt arra ställe så borde du kollat upp de först. En person i infidels försökte hyra stället , men deltagarantale var för lågt, vilket var synd.
det skrev han ju inte. han skrev att det är dom första som lyckas "genomföra" ett spel där, vilket är sant!
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Hur skulle kostnaden per skalle se ut om man hade t.ex 70 eller 80 pers? 100 pers är ju som sagt för mycket men förståligt, att hyra stället är svindyrt, vilket är lite av anledningen till att Starfighter inte fick igenom sitt spel.
Skulle tro att om detta skall bli ett relativt regelbundet spel så är en limit på 70, max 80 pers, endast CQB (enligt VSAFs tabel) och Semi det enda som håller i längden.
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
VSAF fick erbjudande om att hyra för 14.000 kr. Men betänk att man kan få ett bortfall på 25% även en solig dag (Compound II) och långt värre vid ösregn. Och då står man där med en nätt liten räkning. Därav kravet på förskottsbetalning som Kenny hade på sitt andra försök. Då tror jag han kom till typ 60 betalande med nån vecka kvar, vilket inte gick runt.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori