Aktuellt datum och tid: 30 apr 2026, 16:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 96 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Fabriken 08-03-09: CTZ! OBS! Ny placering av en zon!
InläggPostat: 09 mar 2008, 19:56 
Användarvisningsbild

Förnamn: Dennis
Efternamn: Andersen
Kul att komma igång igen.. det var verkligen kul. Hoppas på bättre väder tills nästa gång bara..

InläggPostat: 09 mar 2008, 19:57 
Användarvisningsbild

Tack för ett trevligt spel :)

första gången jag lirade i Fabriken, men har en liten åsikt ang. granatregeln. Iaf i labbet är det lite skummt att köra att ALLA dör om man kastar in en granat... lite wierd när en granat briserar 10+ meter bort i andra ändan av rummet och vipps var vårat anfall över...

men ändock... tack för ett trevligt spel och ett riktigt sweet område att spela på :D

jäkla regn dock :P

InläggPostat: 09 mar 2008, 20:06 
Användarvisningsbild

Förnamn: A
Efternamn: T
Trevligt spel, va skoj och fota, bilderna kommer komma upp under media ASAP.

tack igen.

"Work out your own salvation with fear and trembling."
Philippians 2:12

BOHICA

InläggPostat: 09 mar 2008, 22:31 

Stockholmsålarna tackar för sig, det var skitkul och bra område. Vi hade en sån där härlig top-5 omgång och alla var på gott humör. härligt helt enkelt.
Starkt jobbat av tan att överhuvudtaget komma in tycker jag, det var ju som ett ointagligt fort (fyllt med en herrans massa understödsbös). storma ett mörkt hus från dagsljus är ju inte bästa förutsättningarna precis. synd att vi inte hann vända på rollerna, men då slapp ju vi stångas mot husknutarna iaf ;)

Vi kommer gärna ner igen, bara vi fått sova ut lite. GG!

(fick lite brittbilder så om nån i det gänget vill ha så är det bara hoppa in på min msn: laztvoyageAThotmail.com)
lite film togs också, men det är ju mest min röv, så den behåller vi nog.

/Edit: jag var nog lite slut efter resan, det var jänkare, inte britter, han med thompsonen och så, sorry ;)

Senast redigerad av Lazt 10 mar 2008, 13:24, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 10 mar 2008, 09:28 
Användarvisningsbild

Arr tackar för ett roligt och underhållande spel. Håller med om att vi skulle bytt sida men jag frågade runt bland både OD och TAN och fick svaret att vi skulle köra på!
Angående regeln om handgranat och då i Labbet: Ni visste innan spelet hur det skulle gå till och vad som gällde. Varför det är just så i Labbet är att det är svårt att inta Fabriken, nästan omöjligt. Tips: Vad man gör är att man har några i Labbet samt några strax utanför. På så sätt kan man hålla Labbet bättre. :wink:

+
- Alla trevliga människor...det är ju ändå ni som gör spelet! :D
- Alla tog träff...fast än att man har (för) mycket gear och ibland inte känner träffen i stidens hetta.
- Upplägget funkade bra, skulle funkat bättre om TAN hade handgranater.
- Humöret var på topp hos samtliga fast än vädret.

-
- Vädret
- Att spelare som på något sätt lyckas tänja/kringgår regler osv. Inget allvarligt men ändå.
- Jag missade att informera tillräckligt tydligt om att när man i OD blivit utskjuten och ingen Medic kom, att OD skulle gå bort till sin respawn (grinden).
- Jag missade att informera tillräckligt tydligt om att när TAN tagit en zon blev just den den nya respawn.
- Att folk står i Safezone på 2:a våning och deltar i spelet!!! FFS pojkar, sunt förnuft! :shock:
- Jag missade att informera tillräckligt tydligt om att man inte får stå i Safezone och deltaga i spelet.

InläggPostat: 10 mar 2008, 15:58 
Användarvisningsbild

Ja tack för ett kanonkul spel!

Johnny: sista träffen du fick på mig bakom containern i slutet tog lite roligt, kände ingenting först, men när jag kom hem och upptäckte att jag att jag knappt hörde något på ena örat, efter nogrann undersökning hittade jag en kula inne örat! Fan va jag skrattade! Yellow_Flash_Colorz_PDT_04 Ingen skada skedd så få inga skuldkänslor eller nåt, alla hörsel tillbaks! Tack för ett kul spel! Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

+
-Kul upplägg
-Kul folk
-askul att glida runt bland jordhögarna och bli rejält skitig!
-När jag och 5 mann till blev instängda i ett litet skjul och fick kämpa röven av oss Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Yellow_Flash_Colorz_PDT_06

-
-Folk som spelade i safen (wtf liksom)

Vädret var prima! Äkta brittiskt! :wink:

InläggPostat: 10 mar 2008, 16:15 

Helt klart ett av dom bättre fabriksspelen! Synd bara att jag hade feber och att jag lyckades ramla en miljard gånger och slog mig sönder och samman. Att skjuta upp och ner tyckte jag funkade jätte bra, förutom att det ryktades om m249:or som manglade från andra våningen. En hel del automateld komm därifån iaf. Det känns som så otroligt mycket mer logiska strider när CQB:andet går på höjd led. Men visst, fan vad svårt det var, men inte svårare än vanligt. Om försvararna inte får ha granater nästa gång eller åtmistone begränsas till 2-3 st så kommer anfallet bryta igenom. Snyggt jobbat alla anfallare!!

InläggPostat: 10 mar 2008, 16:37 

Jag tyckte spelet var så där roligt...var i det försvarande laget och det kändes som om anfallarna inte kom någon vart alls ju ! Ofta i små grupper som blev totalt ner mejade...för utom någon gång på slutet när försvararnas tålamod tröt.
Dom få gångerna någon var inne i labbet så var ni antingen ensamma eller för få...

Jag befann mig inte så mycket i zone 1 men jag såg inte en enda försvarare som hade rök eller granater. Så det kan ju inte varit allt för många som hade det skimutis !?
Vi kanske inte var på samma spel ? :roll:
Dom få granaterna och rök som fanns kom ju från anfallarna...

Tips är ju att på nästa spel se till att det finns granater och rök att köpa....jag skulle vilja säga att det nästan är omöjligt att inta dom 3 zonerna som var utan dessa två tillbehör om man då inte ändrar reglerna på något sätt.

Nya skjutreglerna tycker jag var kanon och ja nån gång kom det auto skurar från övervåning....det såg jag med, men tyckte inte det var så många eller långvariga att det var något att hoppa i taket för. Det var flera som sa till då det hände...

Sen uppfattade inte jag att hela övervåningen räknades som safezone....och om nu safezone var där så var det ju ganska klantigt att ha den där, då det strategiskt var en ganska avgörande plats.

InläggPostat: 10 mar 2008, 18:07 

Förnamn: Nicklas
Efternamn: Johnsson
Jodå, försvararna hade både granater och rök. Vi slängde villt granater omkring oss i träbyggnaden.

Då man på slutet blev ombedd att skriva vad som var bra, respektive dåligt..

Vad var bra?
Spelet var helt klart som jag förväntade mig, mycket folk, mycket skjutande.
Att få skjuta överallt var bra, för mycket regler är bara jobbigt. Less is more.
Lagindeling efter camo är fint, mycket lättare att skilja lagen åt.

Varningstejp är fint, vet inte om det satt någon tejp eller liknande vid det gamla rivna huset, det finns ju ett ganska otrevligt hål där. Kan tänka mig att det gör ont att ramla ner där.

Vad var dåligt?
Safezone var en krigszon.
Dom personerna som hittar på egna regler alternativt struntar i dom reglerna som gäller. Syftar främst på granatregeln och fullauto från Safezone. Nu vet jag att alla inte sköt fullauto men det var ett gäng som gjorde det.
Och sist men inte minst, dom personerna som har svårt att ta träff. Man känner inte alltid en träff, det har jag all förståelse för, men när man ser hur man träffar en kille som sitter still och inte tar träff, usch...
Det blir dyrt i längden att behöva skjuta 3 gånger så mycket kulor på er än nödvändigt.

Har jag sagt att spelet var riktigt roligt?

InläggPostat: 10 mar 2008, 18:22 

Jag ber om ursäkt om det var dig eller någon annan jag sköt fullauto mot från andra våningen.
Var ett helt klart misstag och jag kom på mig själv ganska fort, men gjorde det bara en gång och inget mer. :oops:

Btw är det någon som hittat ett pistolmag till en elektrisk Glock 18c? Det är ganska litet, som en tändare i storlek. Vore grymt tacksam isåfall...

I övrigt tackar jag för ett grymt roligt spel! :mrgreen:

InläggPostat: 10 mar 2008, 18:28 

Förnamn: Nicklas
Efternamn: Johnsson
Jag var i försvaret så jag gnäller inte :)
Dom flesta sköt vad jag vet semi, men är man snabb på fingrarna så kan det lätt kännas som en fullauto skur, i alla fall för mottagaren.
Däremot såg jag minst en person som drog på med fullauto däruppe, men alla kan vi glömma saker eller göra misstag.

InläggPostat: 10 mar 2008, 19:36 
Användarvisningsbild

ernst: lol nej det var mig, men det e lugnt ^^

InläggPostat: 10 mar 2008, 20:33 

Försvararna hade ju typ hur mycket granater som helst. Var du på på samma spel som oss andra, sfguiden? Vi fick ju fotfäste i labbet åtskilliga gånger men blev utkörda av granater gång på gång.

InläggPostat: 10 mar 2008, 21:22 

GG!!
Roligt att testa ett nytt CQB-ställe, kommer absolut tillbaka, iallafall när musklerna har slutat värka.. :D

InläggPostat: 10 mar 2008, 21:36 

lool

Senast redigerad av sfguiden 10 mar 2008, 22:31, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 10 mar 2008, 21:44 
Användarvisningsbild

Jag hade helt glömt autoregeln från andra våning fast som tur var var jag bara där precis innan vi skulle åka därifrån så jag sköt knappt nått och träffade vad jag vet inte nått.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 96 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme