Vi fick rapporterat in en hel del om rörelser mot er bas, jag hoppas att staben förde det vidare snabbt.
Reconbilder kommer väll upp snart med också, skall bara samanställa dem vettiga vi fick tag i Ni hade det säkert varmt och skönt vid en brasa i basen eller något! Vi hade iallfall lite granris
Grymt kul spel. Var la bara ett anfall på vår bas när vi var hemma, och den upptäckte någon ur ögonvrån. Mitt i mitt första varma MRE på kvällen, där avlossades skotten i riktig vrede
Det kom in några goa rapporter på fiendens rörelser längre ut dock.. (här får någon som inte bara var grunt och hörde högre comms fylla i bättre dock)
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Vi som bevakade byn rapporterade alla förflyttningar på Lpd6 där nato skulle ligga och till staben på 10. Problemet var dock att endast recongrupperna låg på 6 och fienden på 10. Fick ingen info alls om srbr6 men vi hoppas att våra rapporter gick vidare till er i striketeam.
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Byn, var det de två tälten vid järnvägen eller sandtaget? Fick aldrig riktigt klart för mig vem som var vad där. PMC antar jag var de med m4 plus fullt lull-lull iaf. Tälten var ju fulla med gerillasoldater och sandtaget med... vapenhandlare och utländska mercenaries? Basen vid de röda skjulen var Pmc?
Nå, jag följde ju ändå bara order
Var hade ni OP eller är sånt strikt konfidentiellt inför framtida spel? Andra sidan stora fältet mot järnvägen eller så nära att ni kunde lukta på dem lägga tvåan?
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Tälten vid ängen , där vi mötte er 2h innan spelslut. Vi satt och mös på andra sidan ängen vid tälten och bevaka alla strider samt rapportera skumma saker Vi hade fast spaning och fick röra oss inom vår grid vi befann oss på. I framtida spel får vi se om vi hamnar som recons (inte om det är spel i april, fyfan vad kyligt det var att ligga still hela tiden).
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Kan tänka mig, var rätt kallt att sitta uppe i tornet på bilen också, fingertopparna var smått spruckna och kändes som att man hade reumatism i hela händerna
Nåt som jag tror skulle göra det roligare för både recon och DA/grunt enheter på storspel vore nog om kommunikationen däremellan funkade bättre. Första gången vi kom in till tältlägret så stod iaf jag och undrade hela tiden vad det var för tjommar som skulle kalla oss fula ord och vägra lägga ner sina vapen. Bra spännande moment i spelet dock att stå där på helspänn och vara beredd att meja ner varje stackare vid minsta felsteg. Slutade "fredligt" det hela dock. Men där hade man verkligen önskat att det hade tråcklat igenom information från span till gruppbefäl till trupper, fortfarande när vi lämnade byn hade vi ingen aning om vilka vi just stått och glott på en bättre stund.
Men på det stora hela uppfattade jag det som att vi kom till järnvägsövergången och sa "där e nå tjommar å tält, vi går och ser vad det är för nåt bös" utan att någonsin bli särskilt mycket klokare på det hela. Kanske realistiskt?
Men mer såna grejer som att det kommer in info om FI's rutiner och ställningar och sen får kanonmaten rulla in och agera efter informationen tror jag skulle ge mer för båda spelstilarna.
Nu har jag bara tre storspel att basera detta på, varav två som jänkare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori