Inläggsrubrik: Re: Man kan ju inte låta bli att älska kineserna ibland =)
Postat: 09 feb 2013, 10:45
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
T om Nordkorea kan sy ihop tillräckligt med uniformer och hyra in ett par ryska bepansrade bilar från förgågna år för att göra en halvfräck militärparad när västerländsk media är närvarande.
Postat: 09 feb 2013, 15:01
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Svårt att jämföra ett land som lägger ca 2-3ggr USAs försvars budget på sin krigsmakt, och har inom 10 år har kina kört om USA även där, med ett av värdens mest isolerade och fattiga länder? I sep blev dom kara med sitt första hangarfartyg och dom bygger vad jag googlat just nu 4st till (obekräftade uppgifter på nätet). Armen upprustas med den senaste teknologin m.m. Klippet var fräckt, men jag blir i alla fall orolig, när dom börjar känna sig kaxiga också, va händer då?
Kina är idag kontrasternas land urfattigt i ena ändan och ledande i andra ändan, det kommer att jämna ut sig med tiden.
Tjejuniformerna va dock coola
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Postat: 09 feb 2013, 17:02
Förnamn: H
Efternamn: A
Du har rätt. Har neutat posten. Min kanske lite för långa poäng var bara att det är psykologiskt krigsföring framförallt som gäller idag (oavsett ideologi) och inte så mkt militärapparat. Hade räckt om jag uttryckte mig så..
_________________ “Any group is weaker than a man alone unless they are perfectly trained to work together.” ― Robert A. Heinlein, Starship Troopers
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori