Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Det är inte så jätte bökigt Wiggo, jag har en sådan i min AUG
Det jag har gjort är att ja har klippt av den plast plattan som håller inne gearboxen så bara den övre delen är kvar, sedan har jag helt enkelt bara knökat ner en mosfet lite huller om buller av den plats som man vunnit.
Kör för övrigt med ett 1800mAh turigny nano-tech (stavning på det?) batt. som maxar mitt utrymme till 110% 2mAh till så får de inte plats. Vill du så kan du ju kika på de på något spel där vi båda närvarar så kanske de blir lite lättare att förstå min mycket egendomliga förklaring
MVH//Bobba
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Förnamn: David
Efternamn: K
Tackar byggan och ghost :3
Vågar du låta mig vara själv med din AUG verkligen? Ta och kläm på Bargus avtryckare och känn XD han behövde en ny strömbrytare bakom avtryckaren för den bössan är lite speciell, och nu har han ett avtryck på typ en halv millimeter. oops
Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Gillar din lösning med mallarna, snyggast jag har sett på tube än så länge. Och ja, jag har kollat flera göra kretskort hemma videos... Skulle det vara möjligt att få lägga vantarna på en sådan eller två?
Vi har bytt DJ schultz :3 fick bli så när jag började samarbeta med ASS. Denna videon är dock eget projekt.
Mallarna var faktiskt från början en idé från han som sen tillverkade dem. Tidigare satt jag bara och ritade på frihand på korten, och det funkade väl men tog massor med tid och ofta fick jag göra om. Men så landade det ett PM i inkorgen "lulu jag kan göra mallar så det blir lättare om du vill kthxbye", och så ritade jag ett par ritningar i coreldraw, och ett par dagar senare hade jag mallarna hemma :) Internet är bra att ha.
Vågar inte lova bort sånna för mycket, men jag kan säga till när jag har några över kanske. Jag ligger sjukskriven och tänkte ta mig tiden att designa en ny med broms. Jag har redan en design med broms, men jag tycker att den är för stor ;) (13x25mm). Om jag får ner den på samma som den i videon (10x23) så kommer jag att vara stolt.
Om du söker på MOSFET så kommer du att få läsa om vad en MOSFET är. Jag har läst till elektronikingenjör, och jag har det jävligt jobbigt när jag läser igenom databladen till en MOSFET :3
Det du menar är en MOSFET-switch, som är en liten enhet/produkt som används i airsoft. MOSFET är en typ av elektronisk komponent som används i en sådan, men de flesta airsoftare kallar en MOSFET-switch för bara en MOSFET av bekvämlighet. Det är lite som att kalla en bil för en "motor". Om alla gör det, så är det ju ingen som blir förvirrad. Jag tar motorn till affären älskling!. Men det är när du rullar in i verkstaden och säger att motorn är sönder som det blir krångligt, speciellt om man inte vet att det heter bil och inte motor.
En MOSFET-switch i en AEG gör att motorströmmen inte behöver gå via switch assembly (avtryckaren). Detta ger följande: - Högre rof - Snabbare respons - Switch Assembly slits ut (sot aigen) och kan även smälta vid hög belastning utan MOSFET-switch - Bättre energieffektivitet
Sen finns det MOSFET-switchar som är datorstyrda (det sitter en liten CPU på kretskortet också). Sånna kan göra typ vandsomhelst, exempelvis: - ställbar ROF - Bibehållen respons utan högre rof vid rof-kontroll (till skillnad från PWM som oftast inte klarar det). - Burst
osv.
Jag håller på och illustrerar, skriver och redigerar tre videos som förklarar allt detta grundligt.
edit: en dator-CPU innehåller närmare en miljard mosfets
Senast redigerad av Skepparn 04 jul 2012, 22:45, redigerad totalt 1 gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori