_________________ A grave is nothing but a hole untill you fill it with a corpse..
Hörselskydd rekommenderas var ngt av det första som stod i detta spel senario
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Inläggsrubrik: Re: When The War Begins!!! 2013/03/30
Postat: 31 mar 2013, 17:24
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
...och av just den anledningen har man ett eget ansvar att se till att man har tillräckligt skydd på de spel där pyro och granater förekommer. Jag är av den anledningen inget fan av att ropa granat innan(det tar bort en del av känslan), men respekterar naturligtvis den regeln när den gäller.
Postat: 31 mar 2013, 17:41
Förnamn: H
Efternamn: A
Det är idag otroligt lätt att skydda sig från hörselskador. Tycker man det är jobbigt att spela med proppar eller kinaheadset får man bita i det sura äpplet och köpa ett par RS lurar från Peltor eller MSA.
På bocken kör jag alltid, skyddsglasögon, tandskydd, knäskydd, hjälm och garanterat aldrig utan hörselskydd. Jag har vrickat foten där en gång men annars har jag klarat mig utan skador helt.
_________________ “Any group is weaker than a man alone unless they are perfectly trained to work together.” ― Robert A. Heinlein, Starship Troopers
Postat: 31 mar 2013, 22:01
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Cappet skrev:
Satt å tryckte i ett litet utrymme då det helt plötsligt utan förvarning, inget mailande, el sms om attdet skulle dyka upp en enola granat Men det gjorde det och small av 50 cm från min ädla bakdel som hann vändas mot
Tog du det med personen som kasta granaten då?
Regler finns pga en anledning. Följ dom eller hitta en annan hobby, punkt.
Att få smällare kastad i huvudhöjd med tinnitus som ev följd är inte som att få ansiktet blästrat av kulor. Sår läker, det gör inte tinnitus.
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Nej Granaten var på marken. Tror den dök upp runt 50 cm över marken. Jag vart dödad enkelt lätt inget att fundera på, då jag tycker som jag gör ang granater brydde jag mig inte direkt mycket, samt att det står i scenariot att granater används hörselskydd rekommenderas, samt vid genomgång Var det ok för alla med granater å minor. Samt att hörselskydd rekommenderas. Spel på egen risk osv,
Plastkulor kan ge skador de med. Tänder utskjutna, träff på halsen i cqb oavsett trim kan vara riktigt farligt om den tar på stuphuvud el halspulsådern,
Har hör att folk har blivit träffade snett bakifrån och där kulan kommit in mellan skyddbrillorna och huvudet. Denna gång träffade kulan mitt mellan ögonen på näsroten Nästa gång. Vem vet!!!
Vi måste ha med att saker blir vad vi tänkt olyckor kommer att ske, för mycket regler skapar ofta förvirring , Självklart ska det finnas visst regelverk runt spelen absolut!!! Men tror mycket på gentlemans principen försök tänk framåt , svårt som fasen när det regnar kulor folk gapar framåt osv osv." Stidens hetta"
Tbx till granaten så mailade en mig och sade att det troligen var han som kastade den Inget illa från ngn av oss och jag TYCKER att det är så granater ska användas, typ enolas. Rena smällare kan vi klart diskutera runt då knallen inte däms av ngt utan är skarpare i sin knall än enolas. Men det tycker jag vi flyttar till en annan tråd då detta är media och vi har kommit liiiite ifrån det:) Ngn som e duktigt på klipp å klistra kanske kan flytta berörda inlägg till lämpligare ställe.
Mats cappet. Nöjd å glad å återkommer till bocka och skog å mark med plastkadtarmaskiner
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Regler finns pga en anledning. Följ dom eller hitta en annan hobby, punkt.
Regelverk ska vara levande dokument tycker jag
Självklart ska regler följas men inte stagnera bara för att den står skriven som en regel.
Och ang hur tråden startade , om just den granaten olyckligt absolut kunde gå illa Håller med till fullo att en granat som bränner av i ansiktshöjd nära inte är kul
Postat: 01 apr 2013, 09:59
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Bra jobbat Lurvski.
Detta är en media tråd, allt annat än media ska inte vara här. Alltid roligare att läsa när det är en trevlig attityd i trådarna. Så låt denna tråd vila nu är ni snälla.
Mvh Ghost
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori