Förnamn: Samuel
Efternamn: Åslund
Tjenna jag ska spela mitt första spel nu snart och jag har kolla på alla regler och så men det här med dödsduk har jag inte riktigt fått kläm på:/ alltså jag vet vad det är och när det används men min fråga är vad kan användas som dödsduk? Jag har sätt folk använda gula/gröna reflex västar men också röda/oranga. Min fråga är då funkar det med en gul/grön reflex väst eller måste den vara röd/orange? Tacksam för snabbt svar:) mvh noobi;)
Inläggsrubrik: Re: Mitt första spel behöver lite info
Postat: 07 sep 2015, 21:18
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Taskforce515 skrev:
Tjenna jag ska spela mitt första spel nu snart och jag har kolla på alla regler och så men det här med dödsduk har jag inte riktigt fått kläm på:/ alltså jag vet vad det är och när det används men min fråga är vad kan användas som dödsduk? Jag har sätt folk använda gula/gröna reflex västar men också röda/oranga. Min fråga är då funkar det med en gul/grön reflex väst eller måste den vara röd/orange? Tacksam för snabbt svar:) mvh noobi;)
Din reflexväst fungerar utmärkt. Den behöver dock inte vara så stor, så klipp den i 2 delar så får du plats lättare med den i fickan.
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Inläggsrubrik: Re: Mitt första spel behöver lite info
Postat: 08 sep 2015, 08:34
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Som Zemet säger, din reflexväst funkar alldeles utmärkt. Huvudsaken är att det är en ljus/skarp färg som är lätt att se. Vissa folk använder gula plastpåsar ibland, Borka har en gigantisk Sovjetflagga som dödsduk. Finns förvisso vissa spel/arrangörer som kräver en specifik färg (och storlek) på dödsduk, men det står nästan alltid utförligt beskrivit i regler för spelet.
Väl mött i skogen
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori