Aktuellt datum och tid: 26 apr 2026, 10:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hej!
InläggPostat: 23 nov 2014, 22:06 

Förnamn: William
Efternamn: Rehndell
Tjenare!
Jag funderar på att köpa min första airsoft gun! :D
Jag funderar på att köpa en sniper men jag vet inte riktigt om jag skall köpa en :(
Så jag vill fråga vad tycker ni jag skall köpa och vart kan man köpa airsoft gun?

Jag är snart 16.
//Mvh William :)

Senast redigerad av killsare 23 nov 2014, 22:27, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Re: Hej!
InläggPostat: 23 nov 2014, 22:24 

Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
Jag tycker du skall vänta tills du är 18. Men om du nu skall skaffa en föreslår jag ngn mindre karbin modell.

InläggPostat: 23 nov 2014, 22:44 

Förnamn: Ludvig
Efternamn: Johansson
Med tanke på din ålder så ska du nog vänta tills du får köpa och äga ett vapen lagligt.

InläggPostat: 24 nov 2014, 00:14 
Användarvisningsbild

Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Hej Killsare, välkommen till vårt forum!

Kul att du tycker att vår hobby verkar spännande :)

Som du kanske förstår från ovan kommentarer så är det 18-års gräns för köp av airsoft-vapen, detta gäller också för spel i VSAF:s regi tyvärr.

Misströsta dock ej, att inte kunna spela på våra spel (än) betyder dock inte att du inte kan helt lagligt använda ett airsoft-vapen - dock gäller vissa regler.

Om personen är minderårig:
1. Om en person är minderårig måste en myndig person agera tillsynsman.
Det betyder alltså att personen måste vara med dig när du hanterar vapnet och befinna sig i din omedelbara närhet.
2. Vapnet ägs av den som köper den (18+) och den personen är skyldig att se till att den inte missbrukas.

Allmänt:
1. Hantering av vapnet ska ske på speciellt avsedd plats där ingen risk löper att nån 3:e person blir skadad - t.ex. egen mark i ej stadsplanerat område, skjutbanor eller annan plats med särskild skyltning.
2. Alltid använda skyddsutrustning (klassade skyddsglasögon och helst helmask eller tandskydd)

Vad innebär det för dig?
Om du verkligen är intresserad så bör du tala med målsman/förälder som kan agera tillsynsman för dig när du hanterar vapnet.

Det finns mycket du kan göra även om du inte kan just nu spela på våra spel.
Det finns flera grenar som i sig själva är väldigt roliga att hålla på med - prickskytte, snabbskjutning med både gevär och pistol etc..

Förutom att det är väldigt roligt att hålla på med så lär man sig säker vapenhantering och framför allt hur man skjuter - och blir väldigt bra på det!

Från det att du för första gången håller i ett vapen tills dess att du har lärt dig att hantera den och skjutit på bana ett flertal gånger så kommer 18-års dagen närma sig med stormsteg!

Därmed kommer din första speldag i Airsoftsporten och de efter att vara sjukt roliga. Av den enkla anledningen att du kommer att känna till din förmåga och din utrustning väldigt väl - I korthet: Du kommer att rocka och troligtviss smiska upp många av oss gamla rävar! ;)

Tips:
Häng kvar i forumet medans du utforskar möjligheterna och ställ gärna frågor som du precis gjorde! Det finns en del medlemmar som också håller på med snabbskytte etc.. Förhoppningsvis skriver de in ett inlägg här om du frågar efter det och du kan på så sätt komma in i sporten.

För din ursprungliga fråga:
Om syftet är att lära sig att skjuta (enligt vad jag skrev ovan) så är en prickskytte bössa bland de bästa alternativen att börja med. Dock kanske nån med bättre erfarenhet från skyttebanor kan föreslå bättre alternativ (t.ex. börja med 4.5mm luftgevärsskytte).

/Camilo

InläggPostat: 24 nov 2014, 08:31 

Förnamn: William
Efternamn: Rehndell
Tack så mycket för tipsen!
10/10!!

Jag funderar på att köpa en sniper http://www.cabom.se/produkter/soft-air- ... r,30171602
Men jag behöver sikte till snipern. Så vet någon vart jag kan få tag i ett till en airsoft gun?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme