Aktuellt datum och tid: 27 apr 2024, 07:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 174 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 jan 2007, 22:08 
Offline

Blev medlem: 07 jan 2007, 21:49
Inlägg: 6
Ort: Gränna <-> Göteborg
Tänkte att här var bästa stället att posta istället för att starta en ny topic, får folk som inte är Dräpers eller VSAF komma :S
Jag bor ju i Gränna i nuet, men har familj i Partille så att åka ner är inget problem. Några av lagkamraterna finns nere i Göteborg så om det skulle gå bra så kanske vi kunde få delta på något av era Bergsjön spel :)

Hälsningar,
BattleGroup North


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 07 jan 2007, 22:41 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 okt 2004, 21:17
Inlägg: 215
Ort: Kungsbacka/Göteborg
självklart!
Vem som helst oavsett lag och förenings-tillhörighet får komma så länge du uppfyller de regler som vi använder oss utav.
Alltid trevligt med lite nytt folk på banan också.

http://www.vsaf.se/?pid=regler&meny=3


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 08 jan 2007, 12:33 
Offline

Blev medlem: 07 jan 2007, 21:49
Inlägg: 6
Ort: Gränna <-> Göteborg
Men detta låter ju helt och hållet underbart!
Tackar, skall titta noga på SPEL forumet efter kommande spel :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 09 aug 2007, 22:35 
Offline

Blev medlem: 09 aug 2007, 22:06
Inlägg: 8
Hej!

Jag heter Marcus och har fått nys om er organisation och jag är mycket intresserad! Jag har egen utrustning för att delta men jag har inte köpt vapen än. Kan ni hjälpa mig på något sätt? Jag skulle gärna fixa detta till ert nästa spel b.t.w när är det? jag skulle vilja delta.

//Marcus från göteborg


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 10 aug 2007, 07:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:26
Inlägg: 788
Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
I forumsdelen VSAF-spel ser du när nästa spel av oss är. Vanligtvis läggs trådarna upp runt en vecka innan. Där kan du fråga om du kan låna en bössa av nån eller så.
Om du går med i föreningen får du tillgång till köp/sälj-forumen här, där kan du lägga upp annonser för andra medlemmar att nappa på.

Slutligen kan du köpa dig en ny bössa från valfri återförsäljare, vanligtvis går det faktiskt _snabbare_ från HK än från sverige... Bra länklista hittar du i menyn till vänster på http://www.airsoftsverige.com

Välkommen till hobbyn, syns i skogen! :)

_________________
// Jonas Aronsson | http://www.airsoftsverige.com | ГРУ 13 Спецназ | 719. I.D.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 12 aug 2007, 11:56 
Offline

Blev medlem: 09 aug 2007, 22:06
Inlägg: 8
woa sjysst när kommer en "guiden" dårå?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Hur kommer jag igång?
InläggPostat: 23 nov 2007, 18:00 
Offline

Blev medlem: 23 nov 2007, 17:47
Inlägg: 1
Hello alla där ute. Jag är helt ny på det här. Jag undrar vart man håller till nån stans när man spelar?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 23 nov 2007, 22:47 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Tjänare!

I Göteborg, i dagsläget spelas det mest på spelmarken "Vattentornet" i Bergsjön. Andra spel i närområdet sker ofta i Borås där det bland annat finns en grym fabrikslokal att spela cqb i! Under forumsdelen Spel kan du se när och var det sker aktuella spel!

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 09 dec 2007, 21:54 
Offline

Blev medlem: 25 nov 2007, 20:28
Inlägg: 2
Hejsan Daniel heter jag jag e från uddevalla airsoft förening, det är så att jag e registrerad hos er men har inte till gång att lägga in en annons på tråden Köpes. jag söker en del till mitt vapen som är sönder M4 carbine det är sönder på mitten... mvh Daniel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 10 dec 2007, 10:21 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Köpes och Säljes är medlemsforum - det är öppet för de som är medlemmar i föreningen.

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 18 nov 2009, 21:09 
Hallå.
Pratade lite med en god vän och föredetta kollega som brukade spela med er i Bergsjön. Jag är toksugen på å ränna runt å panga lite men, jag undrar om det finns nån snäll själ som skulle kuna tänka sig att låna ut en bössa innan man skrider till verket och köper sin egen?

Vi har övat lite prickskytte med hans G3:a men det vore skitkul om man kunde få hänga med å spela lite.

Den som känner sig manad kan ju skicka ett mejl eller svara i tråden
Ha de hur bra som hällst
/ Johan


Upp
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 22 nov 2009, 10:44 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Hej!

Föreningen har två stycken utlåningsbössor. Skicka ett PM till Spunk för mer info.

Varmt välkommen!
Gabriel
styrelsen

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 08 apr 2010, 19:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 08 apr 2010, 13:26
Inlägg: 47
Ort: Hisingen, Göteborg
Förnamn: Anders
Efternamn: Drysen
Hej!

Jag har nyligen fått nys på att den här hobbyn öht existerar och blev genast rätt intresserad. Tycker det låter rent utsagt svinkul, utan tvivel. Jag skulle väldigt gärna testa på det och misstänker att det är något jag lätt skulle fastna för. Så nu till pudelns kärna, "Hur kommer jag igång?":

Har kikat runt lite på diverse forum och försökt skaffa mig en uppfattning om vad man bör skaffa sig om man vill ge sig in på airsoft. Har nosat upp en bössa som det skrivs bra om till en rimlig kostnad (Jing Gong G36c). Kan den vara något för en nybörjare, eller behövs något mer allsidigt? Sen över till skydden, mask verkar vara det enklaste om man vill behålla både ögon och tandrad, men påverkar de sikten mycket? Hur noggranna är ni (i allmänhet) när det gäller klädsel, är det realism i allmänhet eller dyker man upp i vad man tycker borde funka? Har en del frågor till, men de får jag ta allt eftersom...

Har kikat igenom era regler och kan säga att jag tycker dom är mycket vettiga (man måste ju säga att man undrade lite vad det var för folk som sprang runt i skogen och sköt plastkulor på varandra ;) ). Anyways, ser fram emot svar och att förhoppningsvis kuta runt i skogen i framtiden!

/Anders

Edit: (Bara för att göra ett långt inlägg lite längre)

Verkar som vapnet jag intresserat mig för totalt försvunnit från marknaden, kan inte hitta det nånstans. Börjar gå upp för mig vilken enorm djungel det är att försöka hitta ett hållbart, rel. billigt (ie under 2500) nybörjarvapen. Har läst en hel del på airsoftssveriges forum fram och tillbaka men inte fått någon uppenbarelse än. Så alla tips mottas med glädje!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 09 apr 2010, 08:31 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42
Inlägg: 1178
Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Hej.
Det är bättre att öppna ett nytt inlägg med denna fråga då detta anslaget här främst är för info från styrelsen. men det är lungt.
det fins en svensk internet butik med hyfsat billiga vapen om man inte vill ge sig in att köpa från China eller Hong Kong. http://vapenbutiken.com.starhost.se/

Innan du köper för mycket utrustning så kom med och prova, föreningen har två utlåningsgevär. Det är först när men provat och snackat med lite folk som man verkligen vet vad man vill ha. Fått känna på lite olika vapen och se vilken utrusning som funkar best eller vilket tama man vill följa, woodland, M90 etc.
Skicka ett PM till spelledaren så löser han det mesta, samt ger mer utförlig info. Vi är väldigt hjälpsamma och har inte höga krav på nybörjare, en utrustning är dyr och tar tid att köpa in.
Du är välkommen och lycka till.

Mvh Ghost

_________________
SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!!
Great leaders inspire greatness in others !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 27 apr 2010, 23:09 
Offline

Blev medlem: 23 sep 2006, 19:35
Inlägg: 319
Ort: Varberg
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Finns även en airsoftbutik i Varberg (45min bilväg från centrala GBG).

http://www.airsoftbutiken.se

_________________
Airsoft Adventures.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 30 jul 2010, 18:48 
Offline

Blev medlem: 30 jul 2010, 00:54
Inlägg: 62
Förnamn: Adrian
Efternamn: Jankowski
Tjaba, Adrian heter jag och har precis fått nys om airsoft världen, hittills älskar jag den:) är iaf en heeelt ny newbie här,  tänkte kolla om man kan hänga på nu på söndag?, 

Är tyvärr heeeelt ny när det gäller airsoft, senast jag sköt med ett vapen var ca 10år sen, en glock17 som man va tvungen å dra manteln vid varje skot, va skit kul då, springa runt i skogen å missa folk på 5-10m pga vinden, 

Har en egen bössa+ett sidovapen, Star fnc och en army 1911, tänkte främst komma ut och träffa folk, snacka lite, kanske få hjälp med att ställa in hopupen på bössan, känns svårt å göra det på ca5m. Har självklart glasögon m.m

Tänkte även kolla om någon har med sig en chronograf, stavning?? Nu på söndag Skulle jättegärna vilja kolla hastigheten på bägge vapnen

Ps vet ej om det var rätt tråd att skriva detta i.

Mvh Adrian/Iskra


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 31 jul 2010, 18:49 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 03 jun 2009, 11:42
Inlägg: 1178
Ort: GBG
Förnamn: Mats.
Efternamn: .HEMLIGT.
Du är välkommen ut i morgon! Alltid kul med nya spelare.

Mvh Mats

_________________
SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!!
Great leaders inspire greatness in others !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

-- Ghost -- Yellow_Flash_Colorz_PDT_07


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 21 okt 2010, 03:22 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 okt 2010, 02:50
Inlägg: 1
Ort: Mölndal
Förnamn: Kari
Efternamn: Karjalainen
Hej!
Mitt namn är Kari Karjalainen.
Jag har varit aktiv/inaktiv från och till mellan åren 2001-2010,
men jag känner det ä dags att börja ta upp spelandet igen (även konditionen:-)
Har mest samlat på mig en större mängd vapen, och vill ju självklart få nytta av dom...hehe :-)
Jag skulle gärna vilja engagera mig mer även i VSAF:s verksamheter, och givetvis bli medlem!
Så den som vet hur jag ska gå tillväga med allt detta får mer än gärna hjälpa mig rätt så att säga.... P.M.? Mail?..
Vi ses på spelen! Hoppas jag...


Mvh/Kari

_________________
_______|DONE THIS BEFORE, THEN SILENCE, NOW RESSURECTION|______

För kännedom: "Jag är Aspergare och stolt för det!, så det så!"


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 14 jan 2011, 16:07 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 jan 2011, 15:44
Inlägg: 22
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Nyberg
Goddagens! Jag heter Gabriel och har, liksom många andra här, precis plockat upp en AEG för första gången och letar efter några att spela med. Det som fick mig att ta steget från att vara enbart intresserad till att ha köpt mitt första vapen var Berget, som jag köpt biljetter till. Jag och och en god vän (som jag hoppas kunna locka hit) ska åka dit och strida för Poldaviska Femte Infanteribataljonen i sommar.

En Dboys RK-03/AKS-74 införskaffades i Oktober från vapenbutiken förra året, måste säga att jag älskar dess känsla och utseende, men har inte fått en chans att testa precision ordentligt. Tyvärr så låser den sig med jämna mellanrum, dessa eldavbrott tycks dock öka i avstånd och löses relativt enkelt; det är bara att ta bort motorn från kugghjulen, trycka in avtryckaren och låta motorns kugghjul snurra lite och sätta tillbaka det igen så funkar det. Jag planerar att köpa en KLMK-uniform, chestrigg, hjälm och annat smått och gott tillsammans med en Jing Gong "SVD" (ser mer ut som en blandning av en AKM och SVD med bipod) inom en snar framtid. Därtill kanske jag kan låna en Glock från Teknikmagasinet från nämnda polare för CQC.

_________________
(V) (;,,;) (V)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Hur kommer jag igång? [Nybörjare se hit]
InläggPostat: 14 jan 2011, 17:55 
Offline

Blev medlem: 22 dec 2007, 23:35
Inlägg: 158
Förnamn: Johan
Efternamn: Olsson
Hej och välkommen!

Bara att dyka upp på söndagsspelen och lira lite..

Vad har du för batteri till AKn? Kan vara så att man kan få loss den med ett starkare batteri istället för att skruva i och ur motorn (vilket i längden sliter på gängorna)

mvh Johan


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 174 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010