Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Hallå,
Jag sitter och väntar på att Eagle6 skall få in M110-fjädrar i lager igen, men det tar ju sån tiiiiiiid....
Är Eagle6 det enda alternativet för NextGen-fjädrar, eller finns det andra butiker/märken som är bra? Jag vill inte klippa och modda fjädrar själv, utan vill känna mig trygg att nån annan har fixat det på bra sätt.
Nextgen-fjädrarna är något kortare än en vanlig aeg-fjäder. Kommer inte ihåg rakt i huvudet hur stor skillnad det är, men någon centimeter. I princip skulle man kunna göra som man gjorde förr och klippa en fjäder till rätt längd och fina till kanterna.
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Tjoho, nu kom de äntligen i lager.
Okej - dags att be om lite råd.
Min tanke är att stoppa i en M110-fjäder, samt en starkare motor - för det hörde jag kunde behövas. Jag vill inte ge mig in på att byta fler grejer i mechboxen, men läste nånstans att den borde hålla om man inte går över M110.
Tänkte försöka pressa ur några m/s extra genom att byta till en precisionspipa, och det lutar åt en Madbull Python v2 300mm.
Fråga då: vad är det bästa hopgummit och spacer till denna setup? Eagle6 har ju fått in Firefly och Prometheus.
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Oi oi
Jag är inte på något vis duktig på NextGen bössorna men när det kommer till pipor har jag erfarenhet Jag kan inte på något sätt rekommendera en MadBull pipa ty dessa är gjorda utav aluminium och har en ytbehandling för att skydda så att det inte börjar oxidera (enkelt förklarat, fula fläckar som gör att din pipa får en ojämn insida) och detta försvinner allteftersom man skjuter och kulorna studsar emot pipans sidor. Prometheus, PDI, Core är tre märken som kör kallpressat stål och är helt klart att föredra framför andra metaller. Själv föredrar jag Prome och kör det i alla mina bössor. När det kommer till hupgummi så har jag aldrig provat Firefly men har hört goda saker om dem. Annars kan jag starkt rekommendera dig till att testa HSA's IR pachar, inte supersvåra att installera och gör mer skillnad än vad man tror när man får det att sitta bra. [Länk] http://clandestineairsoft.com/hs-armory ... p-255.html
Det är vad jag tycker
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori