Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Finns det nån som är bra på att meka TM nexgen m4? Min matar inte fram kulorna. Och jag måste ha den klar till bocken på lördag. Det är ingen mening att be nån butik fixa den eftersom det inte finns någon som säljer dessa fantastiska vapen i krokarna.
Jag betalar givetvis om du kan får igång den
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Jag blir lite nyfiken hur du lyckades med att riva pistongen? Första gången jag tog isär min 416 efter ett års hård användande, så pistongen helt oanvänd ut vilket gjorde att jag blev mycket imponerad av TMs byggkvalitet. Tydligen hade du inte lika stor tur med din?
Knepigt, jag är inne på min tredje pistong nu. Nummer två var en svindyr Prometeus pistong i kompositmaterial, men den rök direkt. Nu kör jag med ståltänder hela vägen.
Kanske beror på att jag kör 11-volts batteri?
Ah det kan vara något av en förklaring, för om bössan cyklar snabbare än rekylvikten/fjädern hinner med, så ligger nog pistongen i farozonen att bli uppäten. Jämfört med en vanlig AEG där fjäder och pistong stannar i gearboxen och inte fortsätter bak i stockröret. Jag kör endast 7,4v i alla mina nextgen.
OT: Jag valde även att köra 7,4v eller bara semi, när jag hade min ptw och 90-cylinder. Annars fick jag lätt missmatning på 11.1v och full-auto.
Ändå har jag bytt till en starkare rekylfjäder just för ändamålet.. Köpt från Eagle6 airsoft. Men det är ju så klart inte dokumenterat att den fjäder verkligen kompenserar för det starkare batteriet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori