Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Vintern är som bekant väldigt mörkt och det blir dessutom mörkt ganska tidigt vilket kanske kan vara kul att utnyttja då man inte behöver vara ute mitt i natten. Jag vet inte hur det ser ut med fördelning av NVGs i föreningen men de flesta verkar i varje fall ha en ficklampa, vilket kan räcka gott och väl-
Mörker brukar skapa lite extra spänning och drar man bara ner trimmet till CQB så borde det inte vara allt för stor risk för ökade skador (snubbel undantaget).
Finns det ett intresse för att arrangera eller delta i mörkerspel i t ex Bergsjön?
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Schultz skrev:
Vintern är som bekant väldigt mörkt och det blir dessutom mörkt ganska tidigt vilket kanske kan vara kul att utnyttja då man inte behöver vara ute mitt i natten. Jag vet inte hur det ser ut med fördelning av NVGs i föreningen men de flesta verkar i varje fall ha en ficklampa, vilket kan räcka gott och väl-
Mörker brukar skapa lite extra spänning och drar man bara ner trimmet till CQB så borde det inte vara allt för stor risk för ökade skador (snubbel undantaget).
Finns det ett intresse för att arrangera eller delta i mörkerspel i t ex Bergsjön?
Låter som en rolig ide men känns som att dom med NVGs skulle ha ett riktigt stort övertag över oss andra noobs med ficklampor? Jag har aldrig använt NVG så jag kanske har fel?
Jag provar gärna iallafall:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Jag skulle säga att det beror väldigt mycket på typ av NVG men framförallt hur de är fördelade lagmässigt och som alltid - spelaren som har dem på sig.
Det finns lite olika sätt att balansera det hela på dock, så jag tänkte kolla intresset först och utgå därifrån
Förnamn: Richard
Efternamn: Larsen
Nej för fan inge förbud mot NVG! Då äre ju ingen ide att lira på natten. De e bara att lysa dem rakt i ansiktet med en fet lampa istället så ser de noll
_________________ Bobba Happy Lemon I have a big stick!
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
Schultz skrev:
Det känns som en lite udda begränsning på ett mörkerspel
Hellre att man delar upp de med NVG i de olika lagen imo.
För övrigt, kul att det verkar finnas ett intresse!
Förstår vad du menar, evt uppdelning/tillgång till NVG ska dock skötas väldigt bra. En sak är att ha NVG, en annan sak är att kunne använda NVG. Är ju som bekant inte "bara at kika igenom", man måste också väldigt tydligt kunna kommunicera vad man ser och vart.
Bobba skrev:
Nej för fan inge förbud mot NVG! Då äre ju ingen ide att lira på natten. De e bara att lysa dem rakt i ansiktet med en fet lampa istället så ser de noll
Now that's just evil....
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori