Förnamn: Robin
Efternamn: Halldin
Är detta något som används irl? Ska nog skaffa mig en tactical ak framöver och är sugen på att skaffa delar så jag kan göra den till mer av ett support vapen när läge tillåter/behövs, drum-mag, bipod, kolv osv. Vill dock hålla mig inom ramarna för vad som är ok inom airsoft!
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Vad jag vet är trummagasin inte speciellt vanligt förekommande hos ryssarna. De är bökiga, tar mycket plats och fyller begränsad funktion som inte moderna PKM/PKP-skyttar inte redan fyller ut med inom skyttegrupperna.
Detta kan säkert sPunk klargöra ytterligare.
Enligt vårt regelverk så får du använda trummagasin till vilken bössa som helst med en tjänstevikt över 5kg. Med det sagt så är det en regel som ligger i en gråzon då bössor i KSP-utförande, oavsett vikt, accepteras på den meriten på egen hand. Det är en del utav regelverket som är planerat att ses över till kommande år.
Men det låter som du redan har planer på att göra en rätt tung bössa med en massa kit påmonterat. Så jag tror det löser sig naturligt.
Förnamn: Henrik
Efternamn: A
Trummag funkade inte så bra på 5,45mm kalibern så det blev aldrig något trummag till AK-74/RPK-74. Jag antar att RPK konceptet dog ut mycket pga av detta i kombination med att PKM är så bra.
Men i tredje världen där rysk 7,62mm fortfarande är dominerande över andra kalibrar så borde trummag vara fortsatt populärt. Så om man spelar någon gerilla eller PMC eller US green beret eller motsvarnade tycker jag att iaf att det är realistiskt med trummag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori