Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 13:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: färgglada biokulor
InläggPostat: 17 okt 2013, 11:44 
Användarvisningsbild

Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Jag fick en idé att jag skulle ha dom sista 10 kulorna i magget i någon färg som syns tydligt tex röd för att veta att nu är det slut på kulor och dags att byta mag. Någon som vet om det finns färgglada biokulor att köpa någonstans? Googlade lite men hittade ingenting.

Inläggsrubrik: Re: färgglada biokulor
InläggPostat: 17 okt 2013, 12:04 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Hittade dessa lite snabbt! Ingen aning om de är bra eller dåliga :P

http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... 000rd.html

Edit: Hittat mina nya favorit kulor! http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... -pink.html

InläggPostat: 17 okt 2013, 12:23 
Användarvisningsbild

kimale skrev:
Hittade dessa lite snabbt! Ingen aning om de är bra eller dåliga :P

http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... 000rd.html

Edit: Hittat mina nya favorit kulor! http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... -pink.html

dom var ju fina men ingen av dom är biokulor ? Dom svarta var plast och dom rosa stog ingen info om det. Dom flesta spelen är ju krav på biokulor så det känns ju värdelöst om dom är plast...

InläggPostat: 17 okt 2013, 12:43 
Användarvisningsbild

Förnamn: T
Efternamn: B
kanske försöka hitta vattenbaserad sprayfärg?

InläggPostat: 17 okt 2013, 12:59 
Användarvisningsbild

Voodoo 1 skrev:
kanske försöka hitta vattenbaserad sprayfärg?

Jag tror att toleranserna är alldeles för små för att det skall fungera med sprayfärg? Lär ju få massa matningsproblem skulle jag tro:-(

InläggPostat: 17 okt 2013, 13:20 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Sista kulorna i magasinet kan vara i en helt annan vikt, så träffar du ingenting - men du får reda på när magasinet börjar ta slut i alla fall ;)

Utöver att retas så har jag inte riktiga idéer. Till min kännedom finns det inga biokulor, åtminstone inte av någon kvalitet värd att nämna, som kommer i andra färger än grå, vit eller kanske svart. Men att hitta några alternativ på den Europeiska marknaden faller nog bort direkt.

Det hela blir onekligen lite bökigt rent generellt då man förväntar kronografera bössan med båda kulsorterna. Då det finns risk för lokala variationer i prestanda mellan de två kulorna.

InläggPostat: 17 okt 2013, 13:27 
Användarvisningsbild

Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
:?: Ganska bra idé faktiskt du har. Vet att svarta kulor är ju jävligt svåra att se jämfört med vita/gråa. Skull man inte kunna ladda sista kulorna med varannan vit varannan svart. Då kanske man kan skapa en synvilla så att det ser ut som att bössan missmatar men i själva verket så är det bara varannan kula som inte syns pga av sin svarta färg. Då har man ju skapat en indikator kan man ju säga.
Vill man ännu mer effekt skulle man oxå kunna ladda kanske 4vita 4svarta 4 vita 4 svarta.
Inget jag testat men tanken slog mig.

InläggPostat: 17 okt 2013, 13:28 
Användarvisningsbild

Borka skrev:
Sista kulorna i magasinet kan vara i en helt annan vikt, så träffar du ingenting - men du får reda på när magasinet börjar ta slut i alla fall ;)

Utöver att retas så har jag inte riktiga idéer. Till min kännedom finns det inga biokulor, åtminstone inte av någon kvalitet värd att nämna, som kommer i andra färger än grå, vit eller kanske svart. Men att hitta några alternativ på den Europeiska marknaden faller nog bort direkt.

Det hela blir onekligen lite bökigt rent generellt då man förväntar kronografera bössan med båda kulsorterna. Då det finns risk för lokala variationer i prestanda mellan de två kulorna.

Svarta kulor hade ju fungerat bra:-) någon aning om var jag kan hitta dessa? Angående chronograferingen så tror jag inte det blir några större problem sålängeän inte ligger precis på någon trimgräns.

InläggPostat: 17 okt 2013, 14:30 

Förnamn: Edwin
Efternamn: Lindgren
Efter ett tags spelande så får man en känsla av att det är på väg att ta slut eller så hör man att man skjuter tomt. Alternativt så kan köpa en bössa med sista-skott-spärr (tm next gen, ptw). Annars brukar jag ofta byta magasin i förtid, så att jag vet att jag har ett fullt mag inför nästa strid.

InläggPostat: 17 okt 2013, 15:03 
Användarvisningsbild

Efternamn: Steisner
zemet skrev:
Svarta kulor hade ju fungerat bra:-) någon aning om var jag kan hitta dessa? Angående chronograferingen så tror jag inte det blir några större problem sålängeän inte ligger precis på någon trimgräns.

Där kommer nästa patrull: på den svenska, om inte hela europeiska marknaden, saknas det svarta biokulor i de lägre vikterna. De enda jag sett i Sverige är 0.46g-kulor i svart, om jag inte missminner mig. Finns att beskåda hos Röda Stjärnan, med flera.

Annars är ju Popup såklart ute med den särklass enklaste lösningen. Är man metodisk och håller en jämn laddning i alla magasin så lär man sig rätt snabbt hur mycket du kan panga innan du förväntas behöva ladda om.

InläggPostat: 17 okt 2013, 16:43 
Användarvisningsbild

Popup skrev:
Efter ett tags spelande så får man en känsla av att det är på väg att ta slut eller så hör man att man skjuter tomt. Alternativt så kan köpa en bössa med sista-skott-spärr (tm next gen, ptw). Annars brukar jag ofta byta magasin i förtid, så att jag vet att jag har ett fullt mag inför nästa strid.

Jo visst har man en känsla för det men jag tycker det är svårt att vara helt säker. Är ju inget större problem och man hör ju som du säger när man skjutit slut. Det hade gett lite mer känsla för om man måste byta mag eller inte.

Jag vet att tex SAS kör med tracer dom sista kulorna i magasinen just för att veta om man behöver byta eller inte i stridens hetta:)

InläggPostat: 17 okt 2013, 17:09 

Förnamn: Mats
Efternamn: Larsson
Typ vita blaster 10 st sedan möka på med gröna jävlar

Callsign: cappet
Rank: Medic / explosive expert
Employeer: Pay me am yours
Service history: been there

Proud Member of Infidels

Favorite Quote:
Vi löser det

InläggPostat: 17 okt 2013, 17:32 

Förnamn: Blä
Efternamn: Blo
Provade att köra så ett par spel, alltså tio sista vita och resten beiga devils. Märkte inte ett skit :p

Sons of Fenrir

InläggPostat: 17 okt 2013, 18:28 
Användarvisningsbild

Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
McNabb laddade visst också som ung med tre spårljus på slutet, och 1 spårljus vid 10 kvar. I stridens hetta missade han det helt.

InläggPostat: 17 okt 2013, 20:51 
Användarvisningsbild

Förnamn: Camilo
Efternamn: Quiroga
Man kan ju också köra lite high-tech :)

Bild

Med dagens billiga komponenter så borde det inte vara särskilt svårt att sälja ett kit med silencer (med liknande funktion som hos tracer silencers) och ett rödpunktssikte med en counter i displayen. Det skulle man vara beredd att pröjsa en del för :P

InläggPostat: 17 okt 2013, 21:30 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Pyro skrev:
Man kan ju också köra lite high-tech :)

Bild

Med dagens billiga komponenter så borde det inte vara särskilt svårt att sälja ett kit med silencer (med liknande funktion som hos tracer silencers) och ett rödpunktssikte med en counter i displayen. Det skulle man vara beredd att pröjsa en del för :P

Den där Snow Wolf Alien-bössan är skräp, menar inte bara bössan men räknaren med.
Om du har 15 kulor kvar och byter magasin så kommer den fortsätta räkna från 15 och sedan bara gå runt, runt, runt... Sedan finns det ingen nollställare så du MÅSTE skjuta slut magasinet för att den skall räkna rätt på nästa.

Detta är förutsatt att de inte har uppdaterat den, men tvivlar på det, det är ju trots allt Snow Wolf. :P

InläggPostat: 18 okt 2013, 09:27 
Användarvisningsbild

Förnamn: Viktor
Efternamn: Ekstrom
Lurvski. =) visst finns det en nollställare.
den sitter i maggbrunnen.

ut med maggen. nollställ och i med nytt magg :)

InläggPostat: 18 okt 2013, 10:00 
Användarvisningsbild

Efternamn: Larsson
Sen räknar den bara ner från 99 så har man fler kulor så nollar den och börjar om mitt i magasinet. :/

InläggPostat: 18 okt 2013, 11:43 
Användarvisningsbild

Förnamn: Robin
Efternamn: Johnsson
men man får väl bara ha ca 80 boll i maggen ändå :-P
om det inte är KSP :wink:

InläggPostat: 18 okt 2013, 13:54 

Förnamn: Jorgen
Efternamn: Smith
Citera:
Där kommer nästa patrull: på den svenska, om inte hela europeiska marknaden, saknas det svarta biokulor i de lägre vikterna. De enda jag sett i Sverige är 0.46g-kulor i svart, om jag inte missminner mig. Finns att beskåda hos Röda Stjärnan, med flera.

Annars är ju Popup såklart ute med den särklass enklaste lösningen. Är man metodisk och håller en jämn laddning i alla magasin så lär man sig rätt snabbt hur mycket du kan panga innan du förväntas behöva ladda om.

Har de svarta biokulor 0.46 på RS?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme