Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 22:58

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Uppgraderingar
InläggPostat: 30 jul 2013, 13:48 

Förnamn: Kristian
Efternamn: Bengts
Tjena! Har bara lite frågor om ett kommande inköp. Nu e de så att jag har en Cyma Ak-74m 048 med v3 gearbox. har uppgraderat i princip allt i den med dreamarmy prylar och skulle gärna vilja fortsätta så. Därför undrar jag om ni har/det finns dreamarmy cylinder huvud till v3 boxen.

Undrar även vilka bussningar (kullager) jag ska ha till kuggarna (6 eller 7mm), ifall det är värt att köpa ny cylinder, och vad för precisions pipa som funkar bäst me dreamarmy hoppup och gummi.

Ps. är märket Deepfire bra eller är det att slänga pengar i sjön?

Inläggsrubrik: Re: Uppgraderingar
InläggPostat: 30 jul 2013, 14:57 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Att byta cylinder om den inte är repig är ungefär som att byta från en bil till en exakt likadan fast med annan klädsel och färg. cylinderhuvud är inte heller speciellt viktigt att byta om det du har tätar bra, jag har lyckats pajja några stycken, visst men det var efter 50-100k boll och hälften av fallen var pga andra saker än att själva huvudet var dåligt. vilka bussningar du ska ha ser du genom att mäta dem, det är diametern som gäller, även detta är dock totalt onödigt om du inte vill ha typ 1% mer rof, då ska du ha kullager, men kullager är kass vid höga trim. ang. precpipa bör du snarare fråga dig vilken precpipa som håller måttet och vad du vill ha ut av den, för att ta reda på mer rekomenderar jag dig att läsa på airsoftsveriges vapendel och söka runt på andra forum. deep fire kostar mer än du får för pengarna kan man la säga generellt sett, dream army är alltid ett säkert kort om du vill ha billigt men bra. shs är för det mesta lika bra som dream army, dream army är nämligen kopior på shs, men ofta bättre och billigare :) speciellt i fallet motorerna.

InläggPostat: 30 jul 2013, 15:48 

Förnamn: Kristian
Efternamn: Bengts
Hej Bargus

Tack för inlägget! Ska byta kullager/bussningar för att mina gick sönder pga dålig shimm. Har 120 fjäder, orginal växlar på kuggarna och 11lipo. Ska ja ha Kullager eller bussningar?

InläggPostat: 30 jul 2013, 20:09 
Användarvisningsbild

Förnamn: Arvid
Efternamn: Berg
Jag har alltid kört på bussningar för dom funkar alltid oavsett vad du kör för trim

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme