Fick precis min Baofeng UV-5R så köpte man U94 PTT - Kenwood och headset.
Problemet är jag när jag trycker in talk-button så visar det inget på displayen att jag har "talk-button" på till skillnad då jag kör på medföljande hörsnäcka.
Jag kan höra dessa pip i headseten då jag försöker hitta rätta inställningar, inget fel på ljudet.
Är det ngt spc funktion man måste ändra på för att få det fungera med radion?
Inläggsrubrik: Re: Hur funkar Komradio med headset?
Postat: 21 jun 2013, 14:27
Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
En fråga bara. Ni som moddat headseten nu, ni har inte lust att lägga upp bild på resultatet så det blir lätt att göra likadant för de efterkommande som oxå de får samma bekymmer?
Det jag gjorde var att ta en knIv som han beskrev och skärde runt lite grann i uttagets plast, hur lägger man upp en bild i vsaf ? Eller köra på en liten video på youtube, så andra som äger komradio kan görs samma sak
Kenwood-kontakten passar inte Ett vanligt problem med Baofeng är att den fria ytan kring kontakten i radion är ganska tajt. Detta åtgärdas lätt genom att skala av lite plast på ena sedan av Kenwood-kontakten, sedan kan du lätt få ned kontakten i botten.
skall försöka sammanställa allt om baofeng uv-5r vid tillfälle
Inläggsrubrik: Re: Hur funkar Komradio med headset?
Postat: 25 jun 2013, 01:12
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Bra tips här. Vi fick karva i kontaktuttaget på våra radios för att få in originalheadsetskontakten. Trodde det var fel på PTT'n jag köpte då bara originalheadsetet funkade men ska ha detta i åtanke när jag sätter mig och försöker fixa i ordning eländet igen
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori