Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Vilket vapen skulle du föredra? Katana ska ju vara enkelt att växla utgångshastighet. På Specter kan man ha olika upper/lower receivers och på så vis växla hastighet. Det systemet verkar dock vara lite dyrare. Finns det andra fördelar med det systemet som inte Katana har? Om jag kikar på tacticalstore's hemsida ser man att det finns ganska många "receivers" att välja på. Tycker att det är ganska dåligt presenterat där eftersom det inte framgår vad som skiljer dem åt. De ger heller inte mycket info om detta vapen i övrigt. Någon som vill dela med sig av sin kunskap i detta ämne?
Andra för/nackdelar med dessa bägge vapen? Letar efter ett riktigt bra vapen som enkelt kan modifieras på plats oavsett spelregler
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Inläggsrubrik: Re: WE Katana versus VFC YHM15 Specter
Postat: 04 jun 2013, 15:08
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
VFC-bössan har en vanlig V2-box och det innebär i sin tur att du måste byta hela lowern(mao byta gearbox) för att kunna justera utgångshastighet. Inget vidare smidigt system, men klart att det funkar.
We katana har jag för blandat om och verkar kräva en del moddar för att fungera vettigt till och från.
Jag hade rekommenderat en begagnad PTW, lite beroende på budget naturligtvis.
Postat: 04 jun 2013, 17:37
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Hade föredragit ICS, många av deras bössor har split type gearbox och är helt kompatibla med vanliga komponenter. Vilket Katana inte är, pajar pistongen så får du byta hela cylinderpaketet...
Postat: 04 jun 2013, 18:45
Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Lurvski skrev:
Hade föredragit ICS, många av deras bössor har split type gearbox och är helt kompatibla med vanliga komponenter. Vilket Katana inte är, pajar pistongen så får du byta hela cylinderpaketet...
Det var en sak jag inte visste om Katana. Tack. ICS - ett tredje alternativ alltså? Har inget med VFC att göra?
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori