Inläggsrubrik: Hjälp nybörjare med info om vapen val...
Postat: 28 maj 2013, 10:41
Förnamn: andreas
Efternamn: hufvudsson
Hej. Jag är helt ny till sporten och är påväg att inhandla ett vapen..
Jag har varit inne och pratat i butiker och kollat runt på nätet på olika vapen. Men det verkar vara en hel jungel med olika alternativ och välja på även priserna skiljer sig en del.. el drivet eller gas drivet?
Jag har en kompis som spelar väldigt seriöst och han har ett PTW och ett CTW vapen, dessa rekomenderar ju han och så som jag läst mig till så är det bra grejor?? Men dom kostar ju en slant, och tänk om jag lesnar efter sommaren då står jag där med ett vapen för 15000kr :/ Visst har jag jobb så jag har råd, inte d,, men många verkar skriva att man kan ha lika kul med en ny bössa för 2000kr.. Men då finns det ju några märken att välja på, och dom går upp till 5000kr vissa, Samtidigt orkar man ju inte att sakerna krånglar och går sönder,, vill helst ha mer spel timmar än mek timmar.....
-Är det någon större skilnad på vapen för 2000-5000kr? kontra PTW lr CTW???
-Sen Hur ser begagnat marknaden ut??
-Kan det vara värt att köpa ett begagnat PTW lr CTW för några tusenlappar???
Kom gärna med förslag och tips. även bra beg sidor här på nätet..
Inläggsrubrik: Re: Hjälp nybörjare med info om vapen val...
Postat: 28 maj 2013, 11:07
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Du kan ju alltid prova en Marui Next Gen. Sjukt bra bössor och verkar behålla sitt värde rätt bra, även om du inte har smidigheten med cylinderbyte som i en PTW.
Tycker du resonerar riktigt om att en bössa 15k inte är något bra nybörjar vapen.
Så det första du borde bestämma dig för e vad för vapen sort du gillar om det är ak, m4 mm.
Vidare så brukar det rekommenderas till nybörjare att skaffa el drivet vapen. Då jag inte äger något gasdrivet vapen själv så kan jag inte tala om vad som behövs mekas med mest, men jag tippar på gasbössorna.
Bara att ställa frågor så ska vi göra det bästa för att besvara dem
Postat: 28 maj 2013, 12:57
Förnamn: Erik
Efternamn: Nyberg
Tänk på att svenska priser är helt åt skogen både nytt och begagnat. http://www.taiwangun.com/ har riktigt bra priser och kundservice, rekommenderas starkt!
Själv började jag förra våren och har sedan dess haft Jing Gong (G36), ASG-rebrandade (A&K SVD, MP5A5 av okänd tillverkare, Dan Wesson), KWC (Sig Sauer P226) och Cyma-vapen (AKS74U). Alla under 2000kr. Har varit hur nöjd som helst med dessa och skulle nog känna att det var bortkastade pengar med 15 papp på ett gevär. Fundera istället på vad du vill ha för modell, hitta en klon och kolla upp vad ett antal olika recensioner säger.
Hoppa begagnat i Sverige, 90% av alla vapen går för överpriser där säljaren slagit av en 50-lapp för 3 års spelande..
_________________ Man goes into cage. Cage goes into salsa. Shark's in the salsa. Our shark.
Registrera dig på sidan och kolla in "Sälj" forumet. Finns hundratals annonser och de kommer in nya varje dag.
Jag själv är nybörjare inom området airsoft men har fastnat helt, nyligen skaffat mig en gas driven M9 efter ett besök på Rödastjärnan där de lät mig testa de olika gasdrivna pistoler de hade inne.
Men som Cebit skriver tänk efter vilka modeller du gillar.
Sedan tar du och kollar upp vad de olika sorterna på den/de modellerna kostar och kanske ställer lite frågor till oss på forumet om du får några.
Tog mig ca en vecka innan jag bestämde mig för en eldriven MG16 från G&G och det var efter att läst många reviews och frågat folk som har erfarenheten om dem.
Postat: 31 maj 2013, 12:31
VSAF-Medlem
Blev medlem: 18 maj 2006, 18:10 Inlägg: 2132 Ort: Johanneberg i Göteborg
Förnamn: Peter
Efternamn: Wiren
Ett mycket bra sätt att få en bättre känsla för vad det rör sig om och vad man får för sina pengar är att komma ut och spela med oss!
Vi har gratis lånekit som är byggda kring en av de mer stabila plattformarna, AK. Utöver dessa så brukar det vara välkommet att gå runt och be att få fingra på andras vapen soam ställa frågor.
Säg till i förväg till arrangör att du vill komma och provspela, samt låna vapen/kit.
Postat: 31 maj 2013, 14:07
Förnamn: andreas
Efternamn: hufvudsson
Tack alla för så snabba och bra svar..
Jag har inte provat att spela, bara testat skjuta lite med min kompis PTW och hans pistol. sen har han berättat mycket om spelet... Men jag är jätte sugen att komma med er ut och prova någon dag innan jag bestämmer mig fullt ut..
Har googlat runt på olika sidor och kolla recentioner och jämfört priser,, visst verkar man kunna spara en slant på att köpa utomlands, men samtidigt så bor jag i gbg och rödastjärnan verkar ha öppet och kunna ge service om det skulle vara något. så det får man ju ta med i beräkningen som nybörjare anser jag också,.
Det verkar vara spel på söndag,, ska se om jag hinner att komma ut då,.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori