Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
För bättre rof räcker det egentligen med ett starkare batteri(utan att veta vad du kör med nu), klenare fjäder och eventuellt en starkare motor beroende på vlken nivå du vill lägga det på.
I övrigt är det värt att lägga tid på bra shimning och att byta allt grönt kinafett mot mindre mängder av bra fett.
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Cyma brukar klara 11.1 lipo utan att göra något i dem!
Men ja, allt kan gå sönder när som helst och för att vara på den säkra sidan så kanske en ny pistong (och pistonghuvud) kan vara bra
Motor går också lätt att byta - viktigt att känna av så den inte trycker för mycket på kuggen så det slits (det brukar låta gnälligt när man skjuter om motorskruven är för hårt dragen)
Dream army är bra grejer för ett bra pris!
_________________ There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well
Först och främst köp inte silicon spray om du inte vill sabba din bössa, men det är ju en smaksak, en del vill pajja sin bössa silicon fett ska man ha. du kan ha typ bromsokfett eller något liknande heavy duty fett som tål värme och kyla och håller sig på plats. detta ska vara på kuggarna. man kan ha samma på pistonghuvudet och mellan cyllen och cyllehuvudet men där kan man gärna ha nåt som är tjockare ändå, för täthet.
Angående att ha en fetare motor på 7.4 så är det en ganska bra idé om du vill ha upp responsen, men du kommer även få upp rofen en aning, men inte till några störda nivåer så det är helt OK, tycker jag personligen som inte gillar överdriven rof. Bäst respons får du av high torque, men skillnaden är marginell, speciellt vid låga fjädrar, MEN den ger marginellt lägre rof också, så vill du inte ha rof så köp en high torque.
Kuggar är ärligt talat nästan helt meningslöst att köpa nya om du inte har typ plastkuggar eller sett att dina gamla är nednötta. Bra shimmad box går fruktansvärt länge. eventuellt om du ska ha heliska gears kan det vara bra att byta men dom är nästan alltid high torque, vilket kommer sänka din rof markant. men det sänker också det vinande ljudet bössan gör när du skjuter.
Angående fjäder är det bra att ha en drös olika, olika märken och olika styrkor då man aldrig vet exakt hur tät en bössa blir, tips om du vill ha auto A är att köpa 100, 105 och 110 fjäder åt minstone, man får ofta ut 5-15 ms mer än fjädern säger om man gjort nåt rätt, ibland ännu mer.
nozzle är en sån där sak som i stort sett är poänglöst att byta om den funkar, det är som att mucka gräl med en tiger, det finns stor risk att du inte gillar resultatet. måste man så måste man, men annars är det något jag skulle avråda från då det med största sannolikhet inte ger något alls om den du har funkar.
Shims är alltid bra att ha, pistong ska man ha dream armys metaltandade.
Du behöver inte, men det är bra med en mosfet för att inte SA ska sota sönder eller smälta om du kör tjockismotor. speciellt om du skulle gå över till 11.1v lipo eller 9.9v lifepo.
Nu är det en hel del av mina åsikter inblandade här, men hoppas det var till nån hjälp i alla fall.
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Efternamn: Holmberg
Vill bara tillägga att jag har en likadan bössa och det har passerat ca 10000 kulor igenom den nu, använder ett 7,4v lipo jämnt och har aldrig haft problem. Använde ett 11,1 lipo ett spel och den höll då med.
Har även en vän som har en likadan bössa han gick som på räls tills han installera 11,1v då rasa sector efter ett halvt spel, han bytte då till en dream army highspeed motor och den verkar funka riktigt bra nu. Räckvidden på våra bössor är riktigt bra dessutom för att ligga på cqb.
Jag hade inte bytt något mer än motorn sålänge inget är trasig om du nu inte är gjord av pengar så att säga.
Vill bara tillägga att jag har en likadan bössa och det har passerat ca 10000 kulor igenom den nu, använder ett 7,4v lipo jämnt och har aldrig haft problem. Använde ett 11,1 lipo ett spel och den höll då med.
Har även en vän som har en likadan bössa han gick som på räls tills han installera 11,1v då rasa sector efter ett halvt spel, han bytte då till en dream army highspeed motor och den verkar funka riktigt bra nu. Räckvidden på våra bössor är riktigt bra dessutom för att ligga på cqb.
Jag hade inte bytt något mer än motorn sålänge inget är trasig om du nu inte är gjord av pengar så att säga.
Hinner nog bara med ett motor byte inför helgens spel. Funkade det bra med bara ett motor byte för honom? Vad blev skillnaden?
Förnamn: Robin
Efternamn: Johnsson
ja det funkar skit bra kör inte med 11,1 lipo bara det är FÖR mycket roff då i alla fall med cqb trim kan skriva upp listan med saker jag har i men det är hemma just nu
ja det funkar skit bra kör inte med 11,1 lipo bara det är FÖR mycket roff då i alla fall med cqb trim kan skriva upp listan med saker jag har i men det är hemma just nu
Det vore tacksamt! Har köpt Motor, pistong och 100 och 110 fjäder. Men mera tips uppskattas alltid !
Motor + en fjäder för det avstånd du tänkt leka på med en 7,4 v acc blir jätte bra, du blir nog inte missnöjd. Som sagt dessa cymor verkar hålla väldigt bra. Var nyss ute en timme i ösregn bara för att påfresta min cyma och det bokstavligen rann vatten igenom den efter en stund och den klarade det också Min är dock standard fast det spelar ju ingen roll då vatten inte bryr sig om trimm eller ej.
Ja det är ju ett alternativ. Jag ville bara se vad min går för och villl självklart inte rekomendera det jag gjorde idag till andra. Det jag mena också var att min inte nödvändigtvis håller bättre i standardutförande vid en sån här behandling som en trimmad hadde gjort.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori