Inläggsrubrik: Re: Hjälp med vapen som jag har hittat!
Postat: 04 maj 2013, 21:40
Som sagt innan så handlar det mest om utseende, det är dock lite mindre konstruktionsskillnader som kan vara värt att kika på. Spontant skulle jag säga att en Aug eller M14 förmodligen kommer att prestera bättre än SCAR och M4, iaf direkt ur lådan så att säga. Detta mestadels pga deras bättre konstruktion av hop-up.
Vill man, har kunnandet samt lägger ner lite tid kan man dock få alla bössor att gå riktigt fint. Jag kör själv D-Boys MK17 och den går fint, men har lagt en del tid på den.
Postat: 07 maj 2013, 03:40
Menar du ett vertikalgrepp? Detta går inte att sätta på en M14, iaf inte utan att modifiera stocken lite smått.
Kan dock även tänka mig att detta kanske inte är så bekvämt då M14 har en klassisk "gevärs"-stock.
Vill du hänga på en massa tillbehör är det bättre att du kikar på en bössa med mycket "rails"-skenor. När det gäller m14 så blir nog en EBR i detta fall bästa valet. Det är dock bara G&P som gör en bra och den kostar en slant.
Postat: 07 maj 2013, 15:12
Förnamn: H
Efternamn: K
Kostar mer än vad jag har råd med Men så är nästan allting slut på ehobbyasia, de hade vapen som jag var intresserad av! Just nu kikar jag på M14 på olika sidor, en grip bör inte vara så viktigt för mig men de är snygga tycker jag.
Postat: 07 maj 2013, 19:26
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Det finns bra Kinakopior och så finns det JG... Skämt åsido.
JG är lite random, vissa är helt bajs direkt man köper dem, andra fungerar i all evighet.
Bättre att köpa vettigt från början, då gråter man en gång. Köper man massa skräp så slutar tårarna aldrig falla. G&Ps M/MK14 är mycket snyggare och bättre, visst, det kostar mer, men vad gör det? Denna hobbyn är dyr som as...
Ang. Att hålla budget. Det går inte. Köpte det billigaste jag hittade som första bössa, första omgången med reservdelar kostade lika mycket som bössan ska köpa mig en andra bössa nu och då lär det bli lite högre prisklass på den.
Postat: 08 maj 2013, 17:54
Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Budget går bra, om man inte vill ha ALLT. Köpte min AKSu begagnad för 1000 kr, med 5 mag. Det som kostade var kängor och DPM-uniform. Väst köptes begagnad för 100 pix. Efter 6 månader uppgraderade jag till LiPo, mosfet, deans och nytt gummi, kostnad 400 kr.
Värre behöver det inte vara.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori