Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Har köpt en bössa till för att kunna mörda inomhus ( CQB ). Men det fanns inga på lager som skjuter under hundra. Hur knepigt är det att byta fjäder själv? Måste få till det innan scrapheap. Finns det instuktioner att få tag i? Eller är det någon som ska dit som är en hejare på detta? Vapnet är en G36.
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Bra sökord att googla på är "mechbox" "g36" "v3" och "disassembly", så bör du hitta högvis med forum-guider med bilder eller youtube-filmer till just din modell av G36:a. En g36:a är hyffsat tacksam att mecka med, men du kommer säkert svära ett par gånger innan du lyckas stänga gearboxen utan att fjädern sprätter iväg, men med lite tålamod så löser du detta.
Pyssla i ett städat rum, på ett städat bord. Du kommer tacka dig själv när du knäcker upp boxen och helt plötsligt har delar liggandes i köket fast du sitter i vardagsrummet
Ha kaffe på ett separat bord, lugnande musik och en massa youtube-videos med guider redo och lycka till! Ska själv trimma ner min bössa till söndag och jag HATAR att ha isär den, så mycket ångest, fast då är det en v2 box och den ska tydligen vara jävligare.
Förnamn: Linus
Efternamn: Satans minion
Fasen, det låter svettigt. Slutar kanske med att jag får kasta kottar på fienden på söndag..... Men jag ska ge det ett försök Tack för tipsen. Posta gärna fler om ni har
_________________ HeavyMetalMilitia Radio callsign : Farbror Torsten
Förnamn: Mikael
Efternamn: Larsson
Ett tips när du väl fått ur lådan ur vapnet, är att du stoppar in en mejsel eller liknande baktill i hålet där fjäderstyraren sitter. När du sen öppnar upp lådan efter att lossat skruvarna så kan du trycka styraren neråt i bottendelen så att den inte hoppar ur och skjuter grejor över hela rummet. Sen är det också lättare att lyfta ur fjädern och styraren när du har något att hålla fast grejorna med.
Det andra tipset är att den plåtbiten som sitter överst skjuter du av innan du lossar skruvarna. Det blir mycket pilligare när alla skruvar är lösa ifall den sitter hårt.
Sista tipset är att direkt när du delar lådan så kollar du på dreven var shimsen ligger. Oftast brukar några shims fastna i den delen av lådan du lyfter av så flytta ner dem till dreven direkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori