Inläggsrubrik: Kan jag använda mina vapen i era spel?
Postat: 25 apr 2013, 17:42
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Tjenare. Träffade några representanter för VSAF på Scifi mässan och är riktigt sugen på att börja spela.
Jag har några vapen sen tidigare som jag hade tänkt använda men när jag läste igenom era regler så stötte jag på två eventuella hinder.
§1 Vapen och magasin Skarpskyttar: Halvautomatiskt vapen där magasin laddas med max 30 kulor Understöd: Vapen med totalvikt på minst 5kg där magasin laddas med max 2500 kulor Övriga: Vapen där magasin laddas med max 80 kulor
Bägge mina gevär bryter mot denna regel eftersom mina magasin tar 300 kulor och vapnen inte väger mer än 5 kg. Måste jag köpa nya magasin eller kan jag komma undan med att bara ladda dom med 80 skott eller är detta en regel som det tas lätt på?
§10 Kronografering För att ett vapen ska få användas på spel ska det vara kronograferat och användaren skall kunna redogöra för dess utgångshastighet. All kronografering ska utföras med hop-up inställd i samma läge som den skall vara under spel och med samma kultyp (vikt, märke osv) som skall användas under spel. Utgångshastigheten ska mätas vid vapnets mynning och anges joule och utgöras av det högsta värdet av minst tre mätningar.
Jag har aldrig kronograferat något av mina vapen, det ena geväret är helt original m15a4 sportline modell ifrån combatzone. Combatzone angav en utgångshastighet på 115 m/s när jag köpte det men ifall det duger för era krav eller om det ens stämmer har jag ingen aning om.
Det andra geväret är lite dyrare och är även trimmat. Skulle tro att utgångshastigheten ligger på 140-160 m/s.
Finns det enkel tillgång till kronograf på ett vanligt söndagsspel eller hur får jag mina vapen godkända på enklast sätt?
Hoppas jag uttryckte mina frågor så ni förstod vad jag menade och undrade.
Mvh Ville
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Inläggsrubrik: Re: Kan jag använda mina vapen i era spel?
Postat: 25 apr 2013, 17:47
Förnamn: Vincent
Efternamn: Andren
Bara att köpa midcap-magasin, men arrangörer brukar ha överseende i början på söndagsspel i Bergsjön, innan man hunnit skaffa all nödvändig utrustning. Kronograf brukar tas med ut likaså.
Postat: 25 apr 2013, 17:59
Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Andrén skrev:
Bara att köpa midcap-magasin, men arrangörer brukar ha överseende i början på söndagsspel i Bergsjön, innan man hunnit skaffa all nödvändig utrustning. Kronograf brukar tas med ut likaså.
Okej tack, det var allt jag behövde veta:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
Postat: 25 apr 2013, 18:02
Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Det brukar alltid finnas minst en kronograf på vanliga spel! Skriv bara i speltråden och dubbelkolla att någon tar med sig så brukar de inte vara några problem
_________________ There's 52 ways to murder anyone! One or two are the same and they both work as well
Postat: 25 apr 2013, 22:20
Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Välkommen till gänget.
Se det såhär med att om du kommer ut, får chrona dina bössor, men inte får använda dem i spel så får du träffa lite gott folk, kanske kan få lite tips o trix om hur du kan ändra eller tweaka till dina bössor för att få dem inom lämpliga gränser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori