Inläggsrubrik: Intresse för combat school och missions
Postat: 07 jan 2013, 12:37
Förnamn: B
Efternamn: E
Tänkte höra mig lite för intresset av att fortsätta med combat school och combat missions.
School Jag tycker att school skall innehålla grunderna för gruppsstrid, initialt i skog och kanske senare även i SIB "strid i bebyggelse". - Vikten av stridsparet som agerar och understödjer varandra. - Gruppsformer: Alltså hur rör vi oss i skogen på formation - Anfall: Hur framrycker vi mot en motståndare, understödseld som syftar till att få motståndaren att dra ned sitt huvud och inte bekämpa din kamrat som rör sig oskyddat. - Använda terrängen: Sätt dig alltid i skydd bakom något fast som du kan ducka bakom om du tar eld. Sätt dig inte i det öppna eller i sol. Gå inte över en höjd gå runt för att inte utgöra en silluett osv.
När gruppen sitter kan vi gå över till plutonen osv.
Inläggsrubrik: Re: Intresse för combat school och missions
Postat: 07 jan 2013, 12:50
Missions När det gäller combat mission så tänker jag att detta är uppdragsbaserade scenariospel. Kortare spel med intressanta, realistiska regler och trovärdiga militära uppgifter. Vi kan agera två lika stora grupper mot varnadra eller 2 grupper mot 1, en spaningsgrupp mot en större styrka osv. Allt beror på antal spelare m.m.
Vi var i fabriken och spelade i helgen. Där körde vi med jätte roliga regler. Jag trodde inte innan att dessa regler skulle betyda så mycket, men skapade ett mycket realistisk och intressant spelande och agerande från spelarna som deltog.
Regler som jag vill testa även i skogsterräng - Endast punkteld på automatkarbin och k-pist - KSP skjuter i skurar om 5-20 skott - Ammo begränsning. Varje spelare har ca 500 kulor för resp scenario, antingen laddat eller löst. Vi körde med att man endast fick ladda sitt maggasin med 50 kulor också. Du kan således ha 10 full laddade maggasin med 50 skott i varje. KSP har 300 skott i maggasinet och 900 kulor totalt på sig. - Första gången man blir skjuten kan man bli healad av vem som helst, med ett första förband eller en CAT (avsnörande förband). Andra gången måste en medic heala dig och 3:e gången är du utslagen helt. ALt. 3:e gången så måste man få hjälp att ta sig till en SUP/respawn (SUP=Skade Uppsamlings Plats)
Postat: 07 jan 2013, 13:34
Tänkte att de scenarion som är korta, då är man borta helt och hållet när man blir skjuten 3:e gången och får vara med nästa igen. Är det längre spel så kan det bli lite drygt att bli utskjuten och inte få vara med mer på lång tid. Jag tänkte mig nog, eftersom medic processen är omfattande här, att man stödjes av kamrat behöver ej vara medic till respawn/SUP och väl där tar man av förband och är med igen.
Vid längre spel kan man tänka sig att man måste få mer tillgång till ammo. Någon form av resupply kan man tänka sig väl inne i spelet.
Postat: 07 jan 2013, 15:52
Förnamn: Nils
Efternamn: Abrahamsson
Ja och ja. Se bara till att det har blivit tillräckligt varmt för combatschool så man har tid att stå och snacka utan att frysa valfri kroppsdel av sig.
Jupp bra och lärorikt:) o som skrivs ju fler som kan grunder osv ju starkare blir vi tillsammans
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Postat: 10 jan 2013, 19:16
Tanken är att vi skall börja med grunderna. Vid nästa combat school tar vi upp samarbetet inom stridsparet, vilket är grunden i all infanteristrid. Funkar stridsparet så kan man bygga kompanier sedan.
Har du en bra soldat! Så har du en bra grupp! Har du en bra grupp har du bra pluton Har du en bra pluton har du bra kompani
Osv osv
Grunden ligger i soldaten o att andra soldater i egna led vet å kan samma saker ich vet uppgiften. Då en del av oss gjort miltjänst å andra inte så är grundera i strid bra att öva på samt stridsparet och hur man kan å bör tänka på och hur. Typ!!?!?!!?!
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori