Aktuellt datum och tid: 28 apr 2026, 18:24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Prickskyttetavlor
InläggPostat: 16 jan 2013, 19:02 
Användarvisningsbild

Förnamn: V
Efternamn: Andren
Någon som vet vart man lättast får tag på sådana, bortsett från Hobbex så man slipper armbåga sig fram i nordstan under rusning?

Anledningen till att jag behöver dom är att jag ska ställa in bössan som jag precis köpt inför söndagsspelet. Första bössan i mina ägor, så det leder till min nästa fråga; Jag har köpt ett red dot-sight, men för att ställa hopupen bör jag ta bort den först för att lättare kunna se? Sen när kulorna går hyffsat rakt är det bara o montera siktet och skruva tills man är nöjd? :)

Walk softly and carry a big gun.

Inläggsrubrik: Re: Prickskyttetavlor
InläggPostat: 16 jan 2013, 19:49 
Användarvisningsbild

Förnamn: Johan
Efternamn: Tornquist
Rita ett kors på ett A4 papper så har du en tavla.
Ställ in hoppen så att du blir nöjd med kulbanan. Därefter ställer du in siktet.
mvh Johan

www.virus-airsoft.org/

InläggPostat: 17 jan 2013, 12:51 
Användarvisningsbild

Förnamn: Kim
Efternamn: Alexandersson
Jag har ett hundratal hemma och kommer ju aldrig skjuta sönder alla, så om du vill så kan du få några :D

InläggPostat: 17 jan 2013, 13:55 
Användarvisningsbild

Förnamn: Wiggo
Efternamn: Wiggo
Alternativt så finnes ju desse:

http://www.evike.com/index.php?cPath=512_609

InläggPostat: 17 jan 2013, 19:04 

Förnamn: Anders
Efternamn: R
När man nollar sikten så brukar man förs nolla med "iron sights" sedan när man har hyfsat bra "point of aim, point of inpact" (detta är ju airsoft så det blir ju aldrig exakt) så sätter du på rödpunkten och kollar igenom alla tre sikten (främre siktet, red dot, bakre siktet) och ser till att alla tre är likadana. Det brukar vara en bra utgångspunkt för attställa in red dots, sedan tar du bort de bakre siktet och det främre med om det inte är ett fast sikte. Så sjysterar du red doten efter det. Detta brukar vara ett bra sätt att nolla sikten på Real Steel iallafall. :)

InläggPostat: 17 jan 2013, 19:47 
Användarvisningsbild

Tack för svaren!

Lyckligtvis hittade jag ett gäng tavlor i hyllan. Sysslade med prickskytte för några år sedan och kunde svära på att jag hade några överblivna tavlor någonstans!

Min bössa är en G36KV http://www.rodastjarnan.com/airsoft-src ... -iii-15042 och har flipup-sikten. Ser inte ett skit med dom i stort sett. Händer inte nånting när jag skruvar på dom, och är osäker på om det ens är rätt skruvar, då manualen bara visar hur man ställer sikten på den vanliga G36'an.

Testade o montera på rödpunktssiktet och skruva lite granna. Fick hyffsad kläm på det efter en stund, men har bara testat på några meters avstånd hemma i lägenheten, så tänkte fortsätta skruva i helgen ute i skogen. Har inte fått möjlighet att ställa hop-up så risken är väl att man får göra om hela skiten haha ;P

I värsta fall kanske någon vänlig själv orkar ta sig några minuter och hjälpa mig ställa in hyffsat innan söndagens spel i Arendal? :oops:

InläggPostat: 17 jan 2013, 23:22 
Användarvisningsbild

Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Jag kommer förbi på söndag och tar lite bilder och snackar lite skit. Så jag kan hjälpa dig med siktet om ingen annan ger sig på det.

Däremot är jag inte ännu helt säker på vilken uniform jag ska ha på mig. Men jag ska försöka hålla ögonen öppna efter din G36KV, om inte annat.

InläggPostat: 18 jan 2013, 00:26 

Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Borka, dra på dig din M90, det sticker alltid ut bland all woodland och ACU (eller vad fan de där jänkar-wannabees har på sig) :P

InläggPostat: 18 jan 2013, 17:01 
Användarvisningsbild

Borka skrev:
Jag kommer förbi på söndag och tar lite bilder och snackar lite skit. Så jag kan hjälpa dig med siktet om ingen annan ger sig på det.

Däremot är jag inte ännu helt säker på vilken uniform jag ska ha på mig. Men jag ska försöka hålla ögonen öppna efter din G36KV, om inte annat.

Det vore hur grymt som helst. Tänkte ge mig ut imorn och försöka ge mig på det värsta så har du tid kanske du kan hjälpa finkalibrera lite grann på söndag? :)

Vi hälsade på senaste bergsjö-spelet. Jag var en av flecktarn-mupparna som lånade en AKS74, om inte annat så känner jag igen dig

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme