Hej jag är tillbaka sen några års frånvaro. Några frågor har en 15årig son som vill följa med mig,oss ut och spela enligt lag så får han det under uppsikt. Han har spelat paintball och är väldigt noga när det gäller säkerhet. får han följa med om han spelar med mig under uppsikt målsmans ansvar?
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Den generella tanken, åtminstone på airsoftsverige, är att minderåriga är varmt välkomna så länge det gäller vapenfria roller. Den nivå av uppsikt som lagen menar går i princip bara att uppnå vid målskytte på bana(eller prickskytte på bakgården)
Den generella tanken, åtminstone på airsoftsverige, är att minderåriga är varmt välkomna så länge det gäller vapenfria roller. Den nivå av uppsikt som lagen menar går i princip bara att uppnå vid målskytte på bana(eller prickskytte på bakgården)
Du kan fortfarande bli träffad om du spelar medic utan vapen?
Tyvärr så måste han i detta fall invänta 18-års dagen. Man får innan man är 18 inte göra saker på "egen risk" eller ingå någon form av avtal, det är därför inte heller ok att delta på spel.
Tyvärr så måste han i detta fall invänta 18-års dagen. Man får innan man är 18 inte göra saker på "egen risk" eller ingå någon form av avtal, det är därför inte heller ok att delta på spel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori