Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
Ni som kör m4-m16 system, varför väljer man de långa maggen och inte de korta? Finns det nån anledning förutom hur det ser ut? Är de korta Vietnammaggen för korta för moderna västar?
Janusz
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Nu kör inte jag m16magasin, men jag har precis köpt in en drös och gått igenom samma frågeställningar som jag antar att du nu gör. Jag kom fram till att köra med långa magasin för att de är de som matchar storleken på g36 fickor bäst. om man ska köra 20skotts så blir det till att köra en RS/repro vietnam rigg eller G3fickor eller liknande för att hyfsat enkelt kunna få upp magasinen. det finns en drös schyssta 20skotts men det är ärligt talat inte värt det om man inte vill ändra hela sin setup. du som kör ryskt för det mesta vad jag sett skulle ju lätt kunna köra de vanliga 30skotts stanag i AK74 fickor.
Men om frågan var ang. varför man kör dem endast och inte för att du vill ha en (om du inte redan har en) stanagadapter för din g36 så skulle väl jag gissa att det är för att kör man modernt används inte 20skotts och dessutom funkar de inte i 30skotts fickor ordentligt, vilket är marknadens vanligaste ficka (de är ju typ 5cm kortare)
@lurvski om du letar 20skotts så finns det ju delvis MAGs 7pack i plast och G&P (eller g&g det är samma för mig) metallmag i 10pack som jag sett som verkar OK, tror kanske det finns MAG i metall med men det lär vara rätt dyrt.
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Kanske skrev lite klumpigt... Jo jag vet att det finns en drös billiga vietnam-magasin, mestadels plast vilket inte gör något. Men de är antingen real-cap eller high-cap vilket är frustrerande, inte sett några mid-cap av den varianten.
Och som sagt, vietnam-magasinen ser mycket bättre ut i en G36C än en M4 (ser dock awesome ut i båda) och med dessa fickor kommer de passa bra.
Mjo jag förstod vad du menade, det var därför jag nämnde de jag nämnde, vet inte hur du definerar midcap men generellt sett så är det la när det är över 68 kulor, vilket det finns en drös utav vad gäller VN magasin, till exempel de jag nämnde.
_________________ "Det är svårt när det är svårt" PKM Abuser / PTW Destroyer Drakon Jastreb
Ja ca 70+ är ju mid-cap, men vad du skrev är 20skott. Menar du då magg som ser ut som de riktiga 20skottsmagasinen eller som rymmer 20 BBs? För VM-magasin med 20 BBs har jag sett drösvis billiga av, även en massa high-cap på ca 300, sådanna magasin är inget man vill köra med.
Ja men där ser du ju hur lätt det är att misstolka... Det är inte precis så att man kallar t.ex. ett AK-magasin för en 30skotts, eller P90 för 50skotts. Kanske börjar gå lite off-topic nu..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori