Jag har precis köpt en KWC UZI Mini MKII (första air soft-vapnet) och har några frågor, hoppas på att jag kan få några svar här.
1. Det går inte att skjuta om man inte har kulor i, ska det vara så? Om det är så, går det att ändra så att det går att skjuta utan kulor i? Eller är det skadligt för vapnet?
2. Det var en mjuk gummidetalj högst upp på magasinet, den lossnar när man tar ur magasinet, ska den vara där? Den går att sätta fast i en skåra men den hålls inte fast alls bra och det verkar funka utan. Är den nödvändig?
3. Var köper man billiga kolsyrepatroner på nätet?
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
1. Den bössan har Blowback och de flesta brukar låsa sig när sista kulan skjutits, så ja, det ska vara så. Det kan gå att montera bort den spärren på vissa men varför ska man göra det? Ökar realismen att den inte fortsätter smattra när det inte finns kulor kvar plus du sparar på CO2.
2. Sitter patronen, ventilen och hela det där inne i magasinet på den modellen? isf låter det som att det är gummipackningen, om det är fallet så ska du inte köra utan den. Kontakta företaget du köpte den ifrån och se om du kan byta magasin. Eller limma fast den med epoxylim.
3. Finns massa bra sidor med CO2, skillnaden mellan dem är är pytteliten och varierar alltid mellan olika märken.
Sedan en sidfot är att CO2-vapen kräver lite mer underhåll än andra vapen vilket gör dem inte ultimata som förstavapen. Rekomenderat att köpa till (om du inte redan gjort det) är: http://www.hobbex.se/sv/artiklar/skytte ... n-co2.html
Knepigt nog kostar den nu 59 kr för ett singlepack, jag köpte ett 5-pack för 59 kr ca 1 år sedan....
1. Okaj, det låter rimligt. Fast när sista kulan går ur så töms hela patronen, hänt flera ggr. Är det för att man räknar med ett fullt magasin per kolsyrepatron eller är det fel? Om man skulle vilja ta bort spärren, måste man operera isär hela bössan då?
2. Okaj, ska kolla om det är en nödvändig del. Verkar lite så men då är den dumt konstruerad kan jag säga.
3. Beställde precis en smörjpatron och 25-pack CO2-patroner från hobbex.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori