Inläggsrubrik: Hjälp med programmering av Puxing 888...
Postat: 20 jun 2012, 20:21
Förnamn: Stefan
Efternamn: Karlsson
Jag blir helt galen snart tror jag. Fick hem radion med programmeringskabel idag. Men jag får det inte att funka.
Ibland hittas inte drivrutinen till kabeln. Och om den gör det så kan programvaran inte kommunicera med radion.
jag har testat flera olika drivrutiner, och tre olika datorer, med Vista, XP samt Windows 7. Alla har samma problem.
Så nu ger jag upp (för idag i alla fall, jag känner mig själv) och ber om hjälp här.
Antingen om ni har tips om vad jag skall göra för att få det att funka och kan programmera själv. (Det bästa)
Eller om någon har en fungerande setup som jag kan komma förbi och plugga in min radio för att programmera den.
Elller i sista hand någon som på ett enkelt sätt kan förklara hur jag programmerar den manuellt. Jag har testat med PMR kanalerna och kanal 1 gick in utan problem. Men när jag slog in frekvensen för kanal 2, så ändrades den i displayen. Dock funkar det att sända/ta emot. Förstå att förvirringen är total.
Så, någon som kan hjälpa till?
/Stefan
_________________ ODA 162 18Z ---------------------------------------- Observe everything, admire nothing!
Inläggsrubrik: Re: Hjälp med programmering av Puxing 888...
Postat: 21 jun 2012, 07:33
Förnamn: Stefan
Efternamn: Karlsson
Så nu har jag sovit på saken och lugnat ner mig lite.
Testade lite mer, och fick inte kabeln att fungera nu heller. Men efter lite grottande på internet så insåg jag att manuell programmering inte är så svårt. Några fallgropar bara som jag listan så att någon annan stackare kanske kan hitta det...
1. Glöm inte att ändra frekvensindelningen till 6,25. Annars blir det fel.
2. Vid programmering av PMR kanalerna, skriv in 446.0000 och stega fram till rätt med inställningsratten.
Sedan är det bara att köra, gick på 5 minuter inkl att döpa om kanalnamnen. Listar frekvenserna till PMR här med, så är allt samlat på samma ställe.
Kanal 1 446.00625 Kanal 2 446.01875 Kanal 3 446.03125 Kanal 4 446.04375 Kanal 5 446.05625 Kanal 6 446.06875 Kanal 7 446.08125 Kanal 8 446.09375
/Stefan
_________________ ODA 162 18Z ---------------------------------------- Observe everything, admire nothing!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori