Förnamn: Janusz
Efternamn: Maxe
1: Hur stark lödkolv behöver jag för att kunna löda lite deans och sånt?
2: När jag köpte min bössa begagnat fick jag med två batterier (Ni-MH), som dock var helt döda (gick inte att ladda, ingen effekt ut). Skepparn kom till samma slutsats. Nu när jag tänkte ta sladden och göra en Tamyia-Deans-skarv så upptäcker jag att bägge batteriernas +sida (röd sladd) är kopplad till den runda och inte den fyrkantiga kontaktsidan, tvärt emot vad alla källor jag hittat på nätet uppger. Kan detta vara felet, eller borde laddaren ha saprkat bakut i så fall/batteriet bärjat ryka vid laddning eller nåt? Jag vill ju inte klippa sönder fungerande batterier bara för att nån annan klåpare lött fel.
_________________ -Janusz - Det som inte dödar dig gör dig traumatiserad
Förnamn: A
Efternamn: T
Kan inte svara på fråga två, men på nummer 1, så har jag en 40w kolv och den funkar jätte bra att löda deans eller elsystem. Dock är min uråldrig fick den som en julklapp när jag var 12-13 typ, och den är av märket boch, dom man kan köpa på biltema / claes ohlsson ligger på 30w eller 100w hittar inget mellanting där, Men 30 bör ju funka. =)
mvh: Anders.
_________________ 727 Peace is our Profession, War is just a Hobby.
"Work out your own salvation with fear and trembling." Philippians 2:12
Förnamn: H
Efternamn: A
Fråga2: Det är omvänd polaritet för mini-tamiya inom airsoft mot RC-hobby. Tror det är en TM grej som de gjorde för att vara märkvärdiga/tjäna pengar á la Apple.
Råkade löda fel åt Nicke mercs när jag var relativt ny i airsoft och skulle byta ett airsoft-lipo med mini-Tamiya mot Deans. Jag kände inte till den omvända polariteten och sen så gick ju säkringen i hans ptw. Säkringar är bra, räddar livet på en ibland. Det hade kunnat bli dyrt det!
så tänk på detta om ni köper skarvsladdar, adapters osv från Hobbyking eller övrig RC-handel!
Hobbykings airsoftsortiment av batterier har ju såklart omvänd polaritet så vitt jag förstått=funkar som dom kommer till airsoftvapen.
polaritet mini-tamiya RC:
polaritet mini-tamiya airsoft:
_________________ “Any group is weaker than a man alone unless they are perfectly trained to work together.” ― Robert A. Heinlein, Starship Troopers
Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
oh det där med polariteten hade jag inte en blekaste aning om... jag använder den billigaste från biltema men hade jag köpt en idag hade jag valt en med temperatur reglering... tror det finns några bra alternativ på teknikmagasinet. vet dock inte hur bra kvalitén är... men det e för att jag leder massa annat o inte bara kontakter
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
Även jag äger den billigaste dem har på biltema. till Deans funkar den ypperligt. Dock så verkar lodet man fick med till den vara riktigt kasst, Det som ligger i en transparent cylinder med blå ändar, Köp istället den med gula ändar, kostar 29spänn eller något. Funkade mycket bättre, eller så är det bara jag som är kass
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori