Förnamn: William
Efternamn: Gustafsson
Nu undrar jag om en viss sak när det gäller Mag. Vad ska man ha för utrymme i magasinet när det gäller regler? Jag har 400 kulor i mitt mag. Men i verkligheten har den ju inte så många kulor ( Har en M14 ). Försöker hitta mindre mag men det är verkligen jätte svårt å hitta det. Tänkte fråga efter lite hjälp, om att hitta mag till ''M14 Special operation'' Var med i söndags 2011-10-02 så vissa kanske såg vapnet:-D!
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Du har ett hicap-magasin vilket i allmänhet kanske inte är så speciellt ballt. Skramlar, behöver vevas upp och är allmänt ganska tråkiga att ha att göra med - men fyller absolut sin funktion. Det du är ute efter i första hand är midcaps. Du förlorar mycket av kapaciteten men får tillbaka det i bättre funktion och inget kulskrammel.
Så som jag tolkat regelverket så laddas magasin med olika mängder kulor beroende på utgångshastighet och roll:
Citera:
§1 Vapen och magasin Skarpskyttar: Halvautomatiskt vapen där magasin laddas med max 30 kulor Understöd: Vapen med totalvikt på minst 5kg där magasin laddas med max 2500 kulor Övriga: Vapen där magasin laddas med max 80 kulor
Dock har jag blivit lite osäker senaste om det är en praxis eller om det bara är jag som tolkat regelverket friskt när jag lusläste strax innan jag kom igång i vintras.
Dock tror jag säkert någon i föreningen har några magasin att sälja (medlemskap i föreningen krävs för marknaden på forumet), eller om du kollar på http://www.airsoftsverige.com och registrerar dig för köp/sälj-delen.
Har fått intrycket av att det varit en hel del M14 i omlopp, så det finns säkerligen någon mer kompetent än mig på saker rörande M14, tips och tricks.
---- Mycket text, hoppas även jag inte ger ett allt för torrt intryck i textformat. Det var jag som lånade ut snygg-AK:n till din kompis igår ;)
Förnamn: Per
Efternamn: Andreasson
Vapenbutiken har även dem nätglasögon jag har som ni kolla på i söndag.
Vill ni ha lite hjälp med chinabeställning eller liknande så är det bara och fråga. Jag kan alltid vissa hur man gör om ni vill. Är hemma och sjukskriven till jul så tid finns.
Jag har båda typerna av mag hemma så vill du prova så säg till så tar jag med dom på ett söndagsspel. Vet du vilker märke din bössa har kan jag lägga upp en länk till ett bra och prisvärt mag åt dig.
Även gear boxarna ser olika ut beroende på märket. säg till om du behöver delar så kan jag hjälpa dig.
Lycka till
_________________ SÖNDRA OCH HÄRSKA !!!!! Great leaders inspire greatness in others !!! Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)
Förnamn: Jonathan
Efternamn: Erixon Brage
Tjena grabbar och tack för all eran hjälp det är verkligen roligt att komma till ett gäng där det märks att alla ställer upp så mycket som dom bara kan jag har själv beställt en likadan M14 från samma sida som wille och på http://www.strikerairsoft.se hittade jag en Cyma M14 socom den ser precis likadan ut som M14 Special Operation frågan är då är märket till M14 Special Operation och M14 socom det samma?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori