Förnamn: A
Efternamn: T
Ja, min fråga är om man kan ta ett stycket vanlig tråkig svart plast, och förvandla till den där fina bakelit färgen, vet att det finns kunskap både här och där, så om någon vill hjälpa mig, att genomföra detta så vore det enormt tacksamt.
Så vad är det som ska målas kanske ni undrar? jo eftersom det var lite halv panik så fick det bli i beställningen, en Svart MP-40, så ja den är svart och alla WW2 kunniga pojkar vet ju att det är bakelit på den. så om någon vet hur jag ska göra eller vill hjälpa mig, eller kanske göra det åt mig, oavsett så behöver jag all info jag kan få.
Om någon vill göra det, så får ni självklart kompensation av både pengar eller något annat ni önskar. =)
mvh: Anders "DiRz"
_________________ 727 Peace is our Profession, War is just a Hobby.
"Work out your own salvation with fear and trembling." Philippians 2:12
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Kan vara svårt att få färgen att sitta bra nog om du ska spela med bössan också. Det kommer nog chippas rätt fort oavsett färg.
Av en snabb googling verkar de ha gjutits i nån häftig spräcklig och prickig färg så för en spelpljäs skulle jag nog jobba med mörka detaljer vid slitpunkter så det inte märks lika tydligt.
Annars får man la gjuta plasten i nån brun (färgad) epoxyharts och sen måla för rätt finish så slitaget blir rätt"are" ton.
Om den bara ska hänga på väggen är det nog bara att köra på med warhammersfärger och lacka för rätt finish.
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori