Men du, Skepparn. Lös det billigare då! Ta fram en förstudie och kolla materialkostnad och hur man skall lösa det, ok? Eller sluta gnäll på alla konstruktiva förslag man kommer med och gör nåt själv ist!
Btw, hittade Hesco Barrier i Tyskland. De skulle ha runt 15000, det kallar jag dyrt.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Mycket möjligt att du bara undrade. Men skriv då att du kan ex. hjälpa till och ta fram något mycket billigare än att bara "såga" det man har. Det är faktiskt det du förmedlade i ditt förra inlägg.
Samma sak som i AS: "haha, skall ni ha en Hobbeslogga på bilen då?" Skaffa dig ett ingame-fordon och sponsor INNAN du "hoppar på" oss andra som åtminstone försöker driva hobbyn framåt.
Ursäkta att jag lackar ur men jag är så jävla trött på "skrivbords-delta" som bara tycker en massa skit utan att själv bidra! Ok?
Förnamn: David
Efternamn: K
Ehm nej det är inte ok, för jag har aldrig försökt vara otrevlig :S
Vafan, ja jag tyckte det var lustigt med hobbex på bilen? Vadåda? Hur är det att hoppa på någon? Är väl bra att ni blir sponsrade, är du så himla lättstött?
Och vadå inte bidrar? Jag har ett tjugo-trettiotal nybörjare som jag aktivt hjälper över msn, PM, och IRL, och har skrivit flera långa guider på ASS, gratis. Hur bidrar DIN bil till vår hobby?
Innan denna "diskussion" börjar gå för långt med en massa ordklyveri: har inte sagt att du är otrevlig. Har heller inte sagt att vår bil bidrar (försöker bara ge några exempel). Men jag får givetvis respektera din inställning till saker och ting, hoppas att du kan respektera det jag försöker att bidra med.
När vi ändå skall bidra med nåt: hur tycker du vill skall fixa billigare Hesco Barrier´s? Några bra förslag?
Förnamn: David
Efternamn: K
Min inställning till vad? Jag har aldrig haft några åsikter om din bil, och jag sa att de där barriärsakerna var en bra idé. Men istället för att läsa två gånger så valde du att hoppa på mig och påstå att jag är, vad var det, skrivbordsdelta som inte bidrar med något?
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Mad John, bra att du för fram idéer på lämplig rekvisita - allting är värt att föra fram och skapa en diskussion runt. Mindre bra är att gå på defensiven när en relevant fråga ställs.
Men för att ha en chans att föra diskussionen vidare; Det känns ju som konceptet för Hesco Barrier:na är ganska enkla - en stålkorg med en säck i som fylls med sand. Frågan är då om det är möjligt att fixa något liknande, billigare, hemmabygge?
Blev medlem: 19 jan 2004, 13:33 Inlägg: 863 Ort: Göteborg / Majorna
Förnamn: Kenny
Efternamn: Johansson
Finns billigare att ordna fram! Det finns i byggbranschen!
Ex finns att se lite varstans i Göteborgs vid vägarna där man fyller burar med stenar! Kommer inte på namnet på dom! Fast då får man kanske ordna en pressning kanske också..
ska försöka ordna fram namnet på dom galler burar som jag menar! Som man "naggar" fast vid varandra! Hitta en bild:
_________________ //Kenny "icE" Johansson 18A ODA 162 "De Oppresso Liber"
Senast redigerad av icE 08 mar 2011, 18:42, redigerad totalt 3 gånger.
eRiktigt nice! Går säker att fixa något bra!
De på Jula är 70 cm höga och ställer man två höjd får man en bra skjutställning. Ställer man 10 st på rad samt en rad ovanför (alltså 20 st) blir det 1 980 kr + pressening. Då är man snart uppe i de summor jag kan fixa.
Fördelen med din lösning Tomper är att man själv kan bestämma hur många man vill ha. Har inte fått svar än om de 9 cellerna kan kopplas ifrån eller ej.
Förnamn: Daniel
Efternamn: Eriksson
Det finns en anleding att Hesco Barrier det kostar som dom gör!! för att få skiten att hålla så måste det va kraftigt material i burarna, en 9 meters sektion av Hasco väger 149kg i material. Och det funkar inte med billig pressening från biltema det ska vara geotextil aka fiberduk. Hasscos burar har måttet 1,06x1,11x137cm fyller du dom med grus blir det 1.6 m3 och normalt väger grus 1600kg/kubik alltså varje säll fylls med 2560kg och gånger 9 blir det 23000kg. där av vikten på dom. Utan det vikten skulle det inte gå och stapla dom på varandra och inte vara mycket till motstånd (Barrier) så tyvärr har jag svårt att tro att man kan hitta dom mycket billigare i svedala.
Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Jag har följt detta nu och har några frågor. Hur har ni tänkt fylla dessa celler och var ska ni hitta fyllningsmaterial? Som föregående inlägg antydde, det går åt ca 14-15 kubik fyllnadsmaterial för en hel rad. Det motsvarar volymen hos en Volvo dumper modell se nedan:
obs dumpern ovan klarar bara 13 kubik...
Se detta som konstruktiv kritik. Jag gillar eran ide! mer av detta för det utvecklar hobbyn!
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Jag tror också det blir svårt att få kompostburar och liknande att hålla ihop bra.
I airsoft behöver grejerna iofs inte stoppa riktiga kulor, så om man vill göra nått fuskbygge kan man ju fylla dem med lättare blandat böös; kvistar, löv, jord, smörgåsar, frigolit och wellpapp.
Förnamn: Bjorn
Efternamn: Karlsson
Lite inne på samma ide som Tomper.
Om man sätter en kärna av frigolit eller trälåda och sedan fyller dem så att man bara behöver säg en 1/4 av volymen av grus. Det kanske räcker för att de skall stå upp? En idé oavsett om man har Hesco eller hemma bygge.
_________________ //Björn 'Osito' Karlsson PC Götha Vänner
Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Man får tänka på att tyngden inte ska ligga i toppen utan i botten eller jämt fördelad. men helt klart ... man skulle kunna varva frigolit och grus... då slipper man det problemet... Problemet är dock att frigolit är dyrare än grus.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori