Jag fick bössan för 2 veckor sen, till den beställde jag också en Prometheus 6.03 EG Barrel, FIREFLY Buffer Rubber (Normal), och en HurricanE 556 Holographic RED/GREEN Dot Sight (Auto Adjust Ver). Jag skulle också ha köpt en FIREFLY Hop Up Bucking (Soft) men det fanns inga hemsidor som hade några inne så jag ska fortsätta att leta efter en. Jag har också beställt en custom m100 fjäder och custom 7.4V 3000mah LiPo batteri från några killar i England men det var lång väntetid på batteriet så jag har ännu inte fått den, men jag kommer förhoppningsvis få den inom nästa vecka. Pga detta så har jag inte kunnat skjuta bössan ännu men så fort jag har fått mitt batteri så ska jag uppdatera recensionen. Efter att jag har fått mitt batteri så kör jag stock i ett spel och kronoar den då, sen ska jag sätta i dom nya delarna så testar jag dom i nästa spel och uppdaterar detta inlägg då
Nu till bössan, så fort jag öppnade lådan så visste jag att jag hade gjort ett bra köp! Första man märker är att den är helt i metall, till skillnad från flesta TMs bössor, den känns tålig och stark och den har en väldigt skön vikt. Den är inte speciellt lätt men absolut inte för tung, vikten känns perfekt och hela bössan är väl balanserad. Det är inget "wobble" någonstans på bössan, allt sitter stenhårt, förutom delta ringen som håller på RIS railsen. Det är en ring som sitter längst bak på RIS railen som man kan dra tillbaka för att ta loss den understa delen av RISen, denna sitter inte så hårt och jag är lite rädd att jag kommer att råka tappa den i en strid :S Stocken är skön och har 6 olika lägen så att alla borde kunna hitta en dom gillar. Alla markeringar ser bra ut.
Eftersom jag inte har testat bössan ännu så kan jag inte säga hur det här fungerar men jag för dom som inte vet så har Sopmoden blowback, en fungerande bolt stop, och magasin som man kan ändra från 30 till 82 skotts kapacitet. Jag har hört att blowbacken inte är alls lika kraftig som i en GBBR men att man kan definitivt känna den, speciellt i full auto, och att den gör bössan riktig rolig att skjuta.
Bolt stopen är en nice liten funktion som gör att det inte går att skjuta när magasinet är tomt, detta gör det alltså omöjligt att sitta och skjuta sönder en fiende för att sen märka att man tog slut på skott för 30sec sen Det kanske kommer att vara lite jobbigt att vänja sig i början men efter det så tror jag att det blir en riktigt bra funktion.
Att kunna ändra kapaciteten på magsinen verkar väldigt bra, speciellt när olika spel har olika regler för magasin kapacitet. Detta gör man enkelt genom att skruva loss en hex skruv under magasin och sen drar man bara ut insidan och flyttar på en stor switch. En sak att komma ihåg är att bolt stop funktionen fungerar bara på 30/82 skotts mag och inte high cap magasinen.
Sopmoden har också ett helt ny sätt att bytta batterier. Den använder sig av speciella batterier som ser ut som 2 stick type batterier som sitter ihop med en fyrkantig grej i mitten. För att bytta så tar du enkelt av butt platen på stocken och drar ut den ena och slidar in den nya. Inga tamiya kontakter eller något, kontakten är inbyggt i batteriet så den åker bara in när man sätter i den. Detta gör det såklart jobbigt att köpa bättre och större batterier vilket var en av orsakerna till att jag var lite osäker till bössan först. Men när jag sen hittade en hemsida som heter Eagle6 (http://www.eagle6.co.uk) där dom sålde custom LiPo batterier som använde samma quick change funktion så bestämde jag mig för att köpa den.
Det enda andra problemet som man skulle kunna ta upp med Sopmoden är att den är annorlunda från alla andra AEGs på marknaden så det finns inte så himla mycket delar till den just nu. Men det jag har hört är att den är otroligt pricksäker out of box och har en helt ok fps på ca 290. det finns lite after market delar, som till exempel inner barrel och hop rubber och bucking, som funkar utmärkt och som ger en nice fps och precisions boost. Plus att Sopmoden kan använda vanliga fjädrar det är bara att dom måste vara samma storlek som den originella, antingen har du tur och hittar en fjäder som är samma storlek eller så får du skära till den lite (dom flesta vanliga fjädrar är lite för långa). Eller så kan du göra som jag och köpa en custom Sopmod fjäder från Eagle6, detta tillsammans med prometheus barrel och firefly hop rubber och bucking ska lägga bössan på ca 350fps med en amazing precision.
Jag tror att detta kommer att bli min nya favorit bössa och att jag knappast kommer att använda mina andra Från det jag har sett och hört så tycker jag att den verkar helt perfekt. Den har alla benefits av en AEG men med blowback och bolt stop som flera nya GBBR har fast utan problem med gas och temperatur. Den har säkert inte samma känsla som en GBBR men för bättre reliability och användarvänlighet så tror jag att den här vinner för min del. Jag längtar tills jag får äntligen använda den! Så fort batterier kommer så uppdaterar jag med ny information
PS- Förlåt för svengelskan, engelska är mitt första språk så det det händer ofta att jag slänger in lite engelska ord här och där
Förnamn: Karl
Efternamn: Kaardal
Kom på att jag har glömt att uppdatera detta efter att jag har fått mitt batteri. Jag fick batteriet och fjädern för ett stund sen och använde den på Fast n Furious i Bockaby sist.
Men jag kan säga att jag absolut inte blev besviken när jag laddade mitt nya LiPo batteri och satt in det! Den här bössan låter underbart, säkert inte riktigt lika fint som en GBBR men tillräckligt bra nog för mig. Och blowbacken var väldigt skönt, betydligt mer än jag trodde att den skulle vara, jag får ett stort leende av att skjuta i full auto med den LiPo batteriet passade enkelt in och är oerhört enkelt att ta ut och in med TMs nya quick change system. Bolt catchen funkar också väldigt bra och är en bra funktion som gör att man verkligen märker att man har slut, (jag skrattade lite åt alla andra som satt och dry fired nu när jag aldrig har det problemet ) jag glömde dock av det flera gånger men det är nog något man vänjer sig vid.
När jag chronade den med 0.25g kulor blev jag lite besviken på hastigheten, 70m/s :/ Den ska ligga på 295fps med 0.20g kulor men detta tyckte jag var för lågt även för 0.25g. Men den funkade fint i Bockaby och jag märkte inte riktigt att jag blev outranged av folk som hade typ 90m/s men nu var det ju CQB också så i bergsjön eller nån annan woodland ställe så kanske man märker det. Men jag ska sätta i 350fps fjädern, Prometheus inner barrel och Firefely buffer rubber och hop up bucking (lyckades få tag på en till slut ) så borde den nog funka fint.
Som en lite side recension så ville jag säga att min HurricanE 556 Holographic RED/GREEN Dot Sight och Blackhawk SWIFT Sling som jag köpte till funkade otroligt bra. Siktet var lätt att ställa in och det kändes som den stannade där jag ställde in den hela spelet, fick en del kommentarer att man fick väldigt mycket Call of Duty känsla av det Ända negativa är att på skruva som man ställen in siktet med så står det vilket håll som är upp och på den andra vilket som är höger men det är faktiskt tvärt om detta, men det spelar ju inte så stor roll bara lite konstigt. Och Blackhawk slingen var väldigt skön och gjorde precis det den skulle. Ville dock säga att instruktionerna för att sätta ihop den är en mardröm! Det tog mig väldigt länge innan jag äntligen klarade det och efter en sökning på internet så verkade det som jag inte var den enda med detta problem så det verkar som blackhawk instruktionerna är ganska kassa.
Slutligen så ville jag säga att denna bössa är helt fantastisk. Den har allt bra med en GBBR men i det mera pålitliga AEG formatet. Kvaliteten är mycket bra och allt känns stabilt och solid. Blowbacken är stark nog och gör bössan otrolig rolig att skjuta. Den låter mycket bättre än en AEG! Bolt stopen är en grym funktion som kommer att spara mycket bortslösat tid med dry firing. FPSen var lite låg men med några uppgraderingar så blir det nog bra. Jag skulle säga att detta är den bästa bössan jag någonsin har använt och kommer nog inte att använda min andra bössor mycket längre Jag rekommendera absolut att ni ska kolla in http://www.eagle6.co.uk om ni tänker köpa denna eller en Socom, dom gör riktigt bra produkter som inte finns någon annan stans.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori