Förnamn: N
Efternamn: F
Tänkte höra om någon kunde hjälpa mig med att komponera ett recept på lämpligt trim till min Jing Gong HK416. Blir första bössan jag byter grejer i så vore bra med lite hjälp så jag beställer hem rätt grejer.
Just nu är den i orginalskick, skjuter kring 85-90m/s med 0.25. Den är inte den mest träffsäkraste vilket gör det riktigt knepigt att träffa allt som är längre bort än typ 10 m .
Målet *Pålitlig *Högre träffsäkerhet *Högre utgångshastighet, dock så jag klarar Auto B med 0.25. *Något högre ROF
Delar *Får ta över polarens JG m16 så tänkte ta ytterpipan från den, köpa ny och längre precisions innerpipa för bättre träffsäkerhet. *Nytt större batteri för ROF. *Ny fjäder för högre utgångshastighet.
Detta är lite tankar som cirkulerar i min skalle för att uppnå målet, men frågorna är många. Vilken fjäder ska jag ha?, Behöver jag byta hopupen när jag byter innerpipan? Hur mycket batteri klarar motorn? Behöver jag byta något annat än fjädern för att få högre utgångshastighet?
Jag har verkligen inte bra koll på det här, kom gärna med kritik och förslag på vad jag ska ha för grejer. (Gärna med länkar )
Förnamn: Tom
Efternamn: Lindahl
Kan ju vara en idé att felsöka lite ja. Vet inte om det är relevant att jämföra, men min Jing-Gong HK416 köpt från WGCshop i höstas, klockar in på 111 m/s med 0.25 kulor, och 16 i ROF. Helt omodifierad, out of the box.
Innan du springer iväg och köper delar för flera tusenlappar, så skulle jag föreslå en billigare lösning till att börja med.
Dålig träffsäkerhet * rengör innerpipan * köp nytt hopup-gummi från systema eller guarder, vill du lyxa till det köp madbull shark bucking. Sök på "hopup bucking" hos det stora leverantörerna * köp en H-liknande spacer, element är billigast och funkar bra. Kan gå under namn som h-spacer, h-hop, x-spacer, fishbone, 3d spacer. Olika namn samma funktion. Ungefärlig kostnad: 100-200kr
Dålig utgångshastihet * rengör och smörj in cylinder-set:et, eventuellt byt o-ringen på pistonghuvudet, nu lär det vara tätare och du får fler fps * fortfarande dålig fps, be att få köpa en begagnad 120-130 fjäder av någon här få forumet. Kan vara läge att skaffa en kullagrad spring guide också om du skall byta fjäder. Ungefärlig kostnad: 0-200kr
Mer ROF NiMH batteriernas tid är ute, köp ett 11.1v Lipo (3 celler) + laddare, så får du ett mindre, lättare, längre speltid och bättre ROF i ett. Ungefärligt kostnad: 500kr (batteri + laddare)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori