Förnamn: Georgi
Efternamn: Stojanovski
Blev lite sugen på en granatkastare till bössan, men jag har några funderingar... Vad är räkvidden, vad ska man köpa och räknas rikoschetter från en granat som träff?
Aldrig använt en själv personligen med av diverse klipp och någon enstaka demonstration av en medspelare verkar det mest vara en kul grej och inte något praktiskt. Räckvidden var ganska spartansk av den okända modellen jag fick visad för mig. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
Har tagit ett skott i ryggen/sidan av en granatkastare en gång och blev inte imponerad. Och som acateoN säger är det väl mest en kul grej utan igentligen någon bra verkan mer än den låter och kan vara lite skrämmande, för lite pirrig blir man när man ligger bakom ett skydd och hör en bang och en jävla massa kulor som studdsar mot det.
_________________ Har du inte identifierat soldatens värsta fiende, har du aldrig varit eller ens varit i närheten av att vara en!
Det är rätt stor skillnad om man använder co2 eller vanlig pistolgas som dom flesta använder. Med pistolgas blir det som herrarna ovan beskriver. Sen spelar det roll vilken sorts granat man använder.
Kort sagt är co2 granater helt klart användbara och jag vet flera tillfällen där dom räddat dagen. På upp till tio meter känns dom rätt bra kan jag tillägga och har en räckvidd på ca 30-40m beroende på terräng. En bra granat kostar dock runt tusen spänn.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori