Förnamn: Robin
Efternamn: Johnsson
Så då va man nyss hemkommen från bockaby Jag och Tilldig har varit i bockaby fredag till lördag och rensat ut alla tunnlar så dom är användbara Vi har gjort lite murar av sandsäckarna och även lite av den sten vi bar ut ur tunndlarna Vi har även drenerat och fått ur en del vatten ur betong huset
Förnamn: Christian
Efternamn: Holmberg
Det var dock en sak som jag såg som vi inte kunde åtgärda vid den tunneln som går längs skogen. Vid en ingång till tunneln så ligger det ett stort betongblock på sniskan som kan ramla ner på någon. Detta behöver ju självklart åtgärdas så när nästa person åker dit så tar man med stor slägga och spett så bli nog alla jätte tacksamma.
Det verkar vara mycket kvällsaktiviteter där, vi hittade bevis på att det varit folk där på nyår, även ett pentagram på golvet i betonghuset med lite marshaller runt om. Vi fick även besök av 3st ungdomar ca 23:30 varav deras anledning att dom var där var att dom inte hade varit där förut(suck). På lördag morgon körde det förbi en atv sedan kom det ett äldre par och tog lite kort inne på området.
Vi märkte att huset mittemot betongen hade fått lite nytt virke på fasaden men jag vet inte hur länge det har suttit där.
Jag och giggiz ska åka dit fler gånger när vi inte har något och göra och det vore kul om det var fler som ville följa med. Ett stort plus är också att gear blir sjyst slitet och dirty (för dom som gillar det).
Blev medlem: 14 jul 2009, 09:31 Inlägg: 82 Ort: Göteborg/Kville/Backaplan
Förnamn: Kristian
Efternamn: Gustafsson
Hör bara av er så hjälper jag gärna till om jag har tid och möjlighet. Skolan tar upp mycket tid nu tyvärr. Men kan jag så hjälper jag mer än gärna till
Vilka skulle kunna tänka sig åka med till bocken någon helgdag och jobba lite? En dags samlande av skräp så skull det se riktigt fint ut. Även i kommunens ögon.
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
Blev medlem: 11 okt 2013, 11:18 Inlägg: 1651 Ort: Le Göt du Burgh
Förnamn: T
Efternamn: B
tilldig skrev:
Vilka skulle kunna tänka sig åka med till bocken någon helgdag och jobba lite? En dags samlande av skräp så skull det se riktigt fint ut. Även i kommunens ögon.
Utannonseras det bara lite i förväg, så bör det väl inte vara något problem att hitta hjälp med projektet. Är ju i allas intresse. Själv hakar jag gärna på om jag kan.
_________________ 7.62, When diplomacy fails. -Ordförande VSAF
Förnamn: Nicklas
Efternamn: Fredriksson
En reflektion bara. Man bör nog kolla med ägarna först innan man företar sig att göra något på någon annans mark. Oavsett hur god tanken är så bör man nog ha ett okej.
I dagsläget så är det inget klart angående Bockabys framtid. Om man som ett företag eller förening skulle vilja vara ute på Bockaby så är det Borås Kommun som äger marken, men Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund som hyr ut anläggningen. För mer information kontakta Lennart Hällfors på 033 - 17 29 93 som har hand om uthyrningen på räddningstjänsten. Lycka till!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori