I helgen under spelet blev en av våra spelare biten av en huggorm och det rakt igenom kängorna,nu kanske inte så grova kängor men ändå. Vill bara att alla tänker sig för och har ordentliga skor i skogen ,sett allt för många med bekväma gympadojjor.
Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
Då slännger jag in en varning oxå hade själv en fästing så kolla er och inte bara detta spel utan alla i skogen då tbe och borelia kan bli riktigt stygga sjukdommar!
_________________ Har du inte identifierat soldatens värsta fiende, har du aldrig varit eller ens varit i närheten av att vara en!
Förnamn: Peter
Efternamn: Nilsson
Jag hitte en fästing på armen efter i söndags och skall boka en tid för vaxination, är värt 600kr när man är ute och krälar i skogarna som vi göra. Bara en till heads up från min sida.
Förnamn: Bjorn
Efternamn: Karlsson
Fick också en fästing, dock troligtvis av katten eller när jag gick ner till badet söndags kväll.
Tänkte tipsa om Sjukvårdsupplysnings information om fästingar: http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=25451 Står hur man tar bort dem och vad man skall titta efter de kommande veckorna! (Gillar att fästingarna inte skall gilla mörka kläder, ingen desert i skog! )
_________________ //Björn 'Osito' Karlsson PC Götha Vänner
Förnamn: Robin
Efternamn: Bergwall
Jag har redan blivit bitten av huggorm två gånger och vad jag vet så har jag inga biverkningar i ***** kroppen..... Är det inte än bebis huggorm och nära hjärtat så (brukar) det inte vara något farligt....
Förnamn: Peter
Efternamn: Nilsson
Det är fler svenskar som dör av getingar än ormar varje år så är ingen större fara så länga man inte är alergisk eller känslig mot giftet, men helt klart mer obehagligt med ormbett än geting stick. Man kan tyvär inte göra mer än att ha ordentliga skor och se sig för vart man trampar för att skydda sig mot orm bett vad jag vet.
Kan intyga att Borelia inte är någon höjdare... Fick det av en fästingusling förr-förra året. Blev hur jäkla dålig som helst - hög feber i över en vecka och en huvudvärk som inte går att beskriva... Normalt sett blir det ju ett ganska så karakteristiskt märke runt fästingbettet om det utvecklas till Borelia, men min bett syntes knappt. Så mitt tips är:
Om ni VET att ni haft en fästing och lite senare börjar känna er lite orkeslösa och får huvudvärk och/eller blir stela i nacken - kontakta läkare och gör ett Boreliaprov...
En TBE-spruta (eller flera stycken som det faktiskt handlar om) känns rätt aktuellt. Tänk bara på att tar ni första sprutan i år har ni inte fullt skydd förrän nästa sommar...
_________________ Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå... | airsoft.xboyz.se | VSAF | Google is your friend! |
Förnamn: Thomas
Efternamn: Mattsson
Finns inget som förhöjjer kännslan av att ligga på makren och se en orm 50 cm ifrån sig Man bli rätt snabb på att hoppa upp igen... Skämt o sido, ormar kan skrämma folk ordentligt o bits ganska bra. Kommer finnas på helgens ( vattentornsspel ) och ha med mig first aid. Tycker alla ska ha med sig sådant på alla spel, man vet aldrig.
Förnamn: Clas
Efternamn: Sudden
INför sommaren... att tänka på!!
Väldigt smart att försöka så snart som möjligt skaffa sig vaccinationer mot de sjukdomar man kan. Vissa av krypen där ute i skogen så som fästingar, ryssar och annat sprider sjukdommar .
Sök upp er vårdcentral eller annan inrättning som kan ge råd kring vilka vaccinationer som kan vara aktuell för just dig. Och se till att ta lämliga vaccinationer, kan lova att de få sticken i armen är bra mycket bättre än exempelvis döden eller långvarig antibiotika behandling
_________________ Har du inte identifierat soldatens värsta fiende, har du aldrig varit eller ens varit i närheten av att vara en!
Förnamn: Hakan
Efternamn: Jonsson
Folk gnäller över en (1) fästing? Jaysis. Plockade nog två eller tre efter varje spel i Bergsjön ända fram till sent på hösten. De gillar mig de små liven...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori