Så nu är det så att jag har en G&P M4, och just min modells RIS är en riktig odåga. Så därför är jag i färd att köpa en begagnad TM M4 RIS front. Jag undrar då främst, hur är kompabiliteten gällande G&P och TM, bör TM fronten passa min G&P kropp utan problem?
Så till problem #2: Jag har egentligen inte den blekaste hur jag byter front? Är det så himla avancerat tro? Någon som kan bistå med lite assistans eller kanske skriva en kort guide?
Det ska inte vara något problem med kompabilitet, dock är TMs ytterpipor byggda på ett sätt som gör att de lätt börjar "wobbla", åtminstone de lite äldre, vet inte hur det är med de nya. Antar att G&P kör med en stabilare one-piece design. För att byta hela fronten behöver du bara skruva loss barrelnuten, det som fäster ytterpipan i den övre delen av recievern. Detta gör du lättast genom att ta loss handguarden/RISet och ta tag i den fjäderbelastade ringen som håller fast handguarden baktill och skruva loss den. Detta går att göra med bössan monterad och innerpipan på plats men är enklare om du separerar på uppern och lowern och tar ut innerpipan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori