Aktuellt datum och tid: 27 apr 2026, 14:49

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bockabys framtid
InläggPostat: 16 feb 2009, 17:57 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Då detta är ett hett ämne just nu så gör jag en ny tråd som alla kan läsa.

Planerad rivning
Som kanske bekant äger Borås kommun Bockaby. Kommunen har inte bestämt vad de ska göra med Bockaby än, men en rivning är planerad.

VSAF arbetsgrupp har jobbat med ärendet under 2008
Vi har haft en arbetsgrupp som haft dialog med Borås kommun under 2008 gällande Bockabys framtid. Vi vill naturligtvis att Bockaby ska finnas kvar och vårt förslag är att VSAF rustar upp, tar över driften av anläggningen eller dylikt om det behövs. Vi har haft möte på plats med fastighetsavdelningens chef.

Belsut på förvaltningsnivå imorgon
Vårt arbete har inte resulterat i något beslut till fördel för oss och som kanske bekant ska det tas ett beslut i ansvarig förvaltning imorgon och de lutar åt att det ska rivas.

Jag prata för 10 mintur sedan med ansvarig för lokalförsörjningskontret som är ansvarig förvaltning. Vi hade ett bra samtal och han skulle ta med våra tankar till morgondagens förhandlingar.

Kommunstyrelsen tar sedan slutgitligt beslut
Förvaltningens rekommendation kommer sedan ligga till grund för kommunstyrelsens beslut.

Jag skall under morgondagen kontakta kommunstyrelsen för att se om vi kan få gehör för vår sak.

Kontakta mig vid frågor
Om ni har information eller funderar på att ta kontakt, skicka ett PM till mig så vi kan samarbeta i frågan och det inte ringer från alla håll och kanter.

Inläggsrubrik: Re: Bockabys framtid
InläggPostat: 17 feb 2009, 11:08 

Förnamn: Peter
Efternamn: D
Jag har, för en stund sedan, pratat med ansvarig politiker som kommer ta lokalförsörjningsnämndens rekommendation (det som beslutas idag) till kommunstyrelsen. Ett bra samtal även där, dock kan vi inte få mer information i dagsläget. Vi har framfört alternativ till rivning och vi får se vad de beslutar idag.

Blir det beslut att de rekommenderar rivning kommer de sedan ta ungefär 1 månad innan kommunstyrelsen tar slutgiltligt beslut, då kommer vi igen försöka påverka kommunstyrelsen med ytterligare skrivelser och dylikt.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme