Efter att ha kollat runt lite så märkte jag att batteri till min M4 SRC är mycket dyra. Laddnings bara batteri kostar runt 400-500kr för 8v och upp.
Kan man köpa något på biltema som fungerar istället för att köpa från softair butiker?.
Kör ni med Low-cap eller Hi -cap? Har ett mag för 300BB.
Måste jag köpa 5 nya low-cap för att kunna spela med er?
Såg att det fanns en shop i Höör "combatzone som sålde västar för cirka 500kr. Finns det sådana västar i någon affär i stan(GBG)?. Inte Terräng där västarna ligger på 1000 till 3000kr.
Du måste nog berätta först vad för m4 du har, så vi kan hjälpa dig med vad för typ av batteri du behöver. Det beroende på vad du har så finns det billigare batteri att hitta. I gbg finns det inte mycket alls att köpa, Jag är syndig nog och säger ska du ha en riktigt billig väst, så funkar hobbex västarna helt okej, kostar 299kr.
På våra spel som vi arrar i Borås så är du alltid välkommen först gången att ha hi-cap magasin, man kan ju inte ha allting första gången man ska spela. Du kommer nog ganska fort märka att hi-cap inte är speciellt roligt heller.
Bästa standard magasinen tycker jag är Tokyo Mauri 68std. Finns hos dom flesta svenska återförsäljarna.
Vill du ha tag i mer budget grejor, bland annat billiga batterier, så är http://www.ebaybanned.com http://www.rsov.com Bra att handla av, ebaybanned brukar dock ta lite tid att få sina grejor av, och man bör inte beställa många saker samtidigt.
Tack för svaret du är grym:) Västen från hobbex blir perfekt.
Var inne och kolla på batteriet och vet inte om själva kontakten passar mitt vapen. Men såg att det fanns ett företag som heter batteri.se eller något som säljer batteri vi nätet. Dom fanns i GBG.. Verkar vara några från VSAF.
Vilket ansikts skydd har du? Ska man ha skydd över hela ansiktet så man inte får några sår av skottten? Kör ni med tandskydd? Hörde att någon skött av en tand på något event. Jag har ju ett tandskydd från kampsporten som jag borde kunna använda om man bara kör med glasögon som skydd.
Hej jag hetter dejan. Spelat airsoft i nu ca 100 år Du har många frågor, skall försöka svåra på några. Först och främst en bra ögånskydd är ett måste. En bra skydd är den som täcker så mycket som möjligt. Tand skydd är bra, men det är väldigt få som använder, väldigt få. Jag har bara sätt 2 fall på mina 100 år där spelare blev av med en tand. För det mesta inga skador alls. Ansiktsskydd kan du ha t.ex i CQB situationer. Det vill säga i spel inomhus. In i skogen behövs inte. När det gäller utrusning vill jag hjälpa dig att spara pengar. Jag tycker att det är bättre att spåra pengar och köpa det du verkligen vill, en att köppa för att det är biligt. Du är välkommen till oss på en söndagspel i bergsjön. Där kan du se mera av vad vi använder och hur. Bra tillfälle att ställa frågor. Bra battery för vapen är viktigt. Att hantera batterier på en bra sätt är viktigt med. När det gäller mag vi använder vsaf regel för mag. Kolla de. Hicap används inte och på det alla storre spel du får inte använda de. När det gäller vsaf spel, vanliga söndagsspel, och spelare som är nya inom airsoftandet så är det ok med hi-cap i början. Du behöver inte mer en 3-4 std mag och det som är biligt att köpa och mer till nytta är magladdare model store, ser ut som en m-16 mag rymmer ca 300 kuler. Köppa 2-3 laddare och då klarar du dig utan problem. Vill du spåra pengar köp inte skräp, för att du kommer inte kunna sälja det vidare och du KOMMER att byta din utrusning om du fortsätter att spela. och det kosstar alltid. mvh dejan
_________________ you can run... but you'll just die tired! Stridsverket
Senast redigerad av Dejan 05 jan 2009, 21:00, redigerad totalt 1 gång.
såg även att airsoftbutiken.se säljer liknande/samma men att dom är slut i lager...
ang gear (väst osv) så är min åsikt, "buy quality cry once" Pantac säljer dom flesta av återförsäljarna i Hong Kong och deras prylar är visserligen kopior men dom är välsydda och av bra material...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori