Förnamn: Peter
Efternamn: D
Som ni kanske märker har vi nu en ny stil på forumet och inom en snar framtid kommer vi även börja uppdatera innehållet på hemsidan som nu har fått bra funktioner för att enkelt göra nya sidor, fixa med texter och dylikt.
Förnamn: Gabriel
Efternamn: Svensson
Gillade färgerna på forumet, snyggt! Gör inte för mycket kladd och sånt på hemsidan, låt den se lika seriös som den ser ut nu så vi får ett bra intryck från allmänheten.
Bravissimo! Enkel layout och behagliga färger! Gör inte samma misstag som man gjort på airsoftsverige.com och krångla till det med en massa specialfunktioner och egen php kodning. phpBB duger alldeles förträffligt!
_________________ Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå... | airsoft.xboyz.se | VSAF | Google is your friend! |
Blev medlem: 03 maj 2006, 19:51 Inlägg: 68 Ort: Svingeln, Göteborg
Bra jobbat men det skickas inte korrekt encoding till min webläsare. Texten på sidan är kodad i ISO-8859-1 men då det inte sägs till min läsare så tolkas den som UTF-8 och alla svenska tecken blir skeva. På forumet är dock texten kodad i UTF-8 och där stämmer allt och kodningen skickas som HTTP-header. Den mest korrekta lösningen är att sätta kodningen till UTF-8 och skicka det i en header även på de sidor som inte tillhör forumet.
_________________ "Allah har stor, men jag har större" - Cat Rapes Dog
Blev medlem: 03 maj 2006, 19:51 Inlägg: 68 Ort: Svingeln, Göteborg
Kör Firefox 3.0.3 med default charset utf-8. De flesta n00bs kör nog med default charset iso-8859-1, så det är på så sätt inget utbrett problem men det är slarvigt att sidan inte säger vilken encoding den har. Fler och fler läsare använder det mer moderna utf-8 som standardteckenuppsättning.
_________________ "Allah har stor, men jag har större" - Cat Rapes Dog
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori