Tjenare. Jag undrar om det finns folk som är intresserade av att spela i småland längre fram. Då blir spelet ett par dar och de kostar inget förutom resan dit + egen mat, Det är väldigt stor och fin mark att spela på och de finns ström,toa,vatten osv, Tänkte att man kunde tälta och spela ett par dar där, Är det några som är intresserade?
Jag hade tänkt så här, Man spelar dygnet runt, fast med vissa raster. tex..måndag-tisdag, sen ta de lugnt och snacka på onsdag..sova ut och så. Sen på torsdag-fredag är de spel.
plats: ormaryd tror jag de hette, 18 mil i från göteborg. Lätt att komma dit med bil eller tåg. Datum och sånt får vi bestämma lite längre fram. Skulle vara skoj om så många som möjligt kunde vara med.
Fordom kan bli lite svårt eftersom det är väldigt mycket skog. Men Båt och sånt kan man säkert få låna så man kan ta sig över vatten om så önskas. Skall kolla upp sånt lite bättre.
vad menas med (MilSim eller allmänt "kasta plast"?)
Jag vill gärna veta vad alla tycker så kommer man överrens så mycket de går.
MilSim betyder "Militär Simulering" och kan innebära att man försöker efterlikna en händelse eller använder en händelse som grundmall och efter det lägga upp ett spel. Man kan lägga upp ett scenario: Good guys vs. Bad guys. (någon som är bättre på att förklara: varsågod )
Kasta plast: i stort sett ett helt vanligt söndagsspel.
Vad det gäller att spela under veckodagar (inte under semestertider alltså) tror jag inte funkar så speciellt bra. Detta är en dyr sport och folk måste jobba för att finansiera den (och kanske betala hyra, lån, mat osv. ).
Ett tips är att du kollar med andra arrangörer om hur de gör och vilka dagar som passar bäst. Ett lysande exempel är Mercs-spelen som (oftast) startar fredag kväll eller lördag morgon och håller på fram till söndag eftermiddag. Problemet med att spela 24/7 är att under natten bör man kanske ha CQB-trim (standard/otrimmat) på sina bössor samt att det är väldigt jobbigt (har jag hört) att spela 24/7.
Har du ett nytt område tycker jag att du kollar här på forumet och drar ihop ett gäng och åker och spelar. Man åker lördag morgon, spelar, sover över och spelar på söndagen. Helt förutsättningslöst för att kolla området först och gör sedan en utvärdering om området håller för större arrangemang osv.
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
så sant som det är sakt. Det får bli fredag eftermiddag/kväll till söndag vid middags tid istället. Så fler kan komma. Jag skulle gärna vilja att det skulle vara grönt teama. alltså att man har millitär kläder på sig men ett krav på de är de inte. Men gröna kläder av något slag, Sen tänkte jag att vi kunde köra lite team matcher och flaggan. Om detta låter intressant så är de bara att skriva en rad och säga hur ni vill ha de så tar jag och ett par upp de så allt blir kanon
Börja med och prova att arra i Bergsjön så du får lite koll på hur man gör. Bättre att göra misstagen "på hemmaplan" bland lite mindre folk än att göra det 18 mil bort och med mycket folk och som man delvis inte "känner".
_________________ Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen. R.I.
Nu ska vi se om jag på nått vettig vis kan hjälpa dig med mina erfarenheter. Jag själv och vårat lag(SMD) ville spela med lite mer folk,så jag hitta på ett litet senrio och fråga en som hade varit i på lite större spel och hade lite kontakter om han kunde fråga lite folk om dom kunde komma. Jag hade tänkt ett spel på 20 pers men fick ett spel där det kom 70 pers. Jag var inte förberedd på de och det var saker som gick fel men också saker som va bra. Mitt tipps till dig är att se först till att allt du tänkt dig är spikat och kart,tro inte att det fins möjligheter utan du måste veta att det fins de saker du vill ha tillgång till. Se sedan om du kan få hjälp av nån som har erfarenhet av att arra spel så att du får det att funka med regler senarion mm. Detta är min erfarenhet och hoppas den hjälper dig på nått vis.
och tänk dessutom på att är du på ett område där det inte arrangerats airsoft innan, så kan det både vara bra att informera polisen och se till att ha pratat med markägaren..
jo. Jag får någ spela lite i bergsjön och sånt. Detta var mer en tanke att det skulle vara skoj. Markägaren känner jag så det är inga problem där. Jag har köpt lite soft air gun nu och har velat spela ett tag, Men mina kamrater får inte ut tummen ur. Och eftersom jag inte har någon bil blir det lite jobbigt att ta sig till spel. Jag har frågat i forumet om någon kör förbi mölndal, Men de verkar inte så tyvärr:( skulle gärna vilja testa mina saker.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori