Weapon specifics: Name: M16A3 Manufacturer: JG China Weight: 5.3 kg with box Power: 400fps with 0.2g BB Metal Gear box: Yes Adjustable Hop up: Yes TM compatible Hop up: Yes Hi-Capacity Magazine: Included Battery and Charger: Included
This is a complete 100% copy of TM M16A3 . Very solid construction and smooth internals, comes with a good quality 8.4V Large battery, can drive the gun smoothly at 400fps with around 10-12 rounds per second in full auto. Anything compatible with TM/ CA should be compatible with this gun also.
Posta gärna tankar kring detta köp, kommer förmodligen att köpa in ca 5st
Jätte tacksam för all hjälp och tips, ha en bra dag /Jacob
Inläggsrubrik: Re: Äntligen funnit den! Dethär måsste ni se!
Postat: 11 okt 2007, 15:17
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Det vore bra om du höll dig till en tråd vad gäller dina vapenspekulationer.
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Kinakloner men har hört att de skall fungera bra och har ju onekligen ett gött pris. Jag hade nog tagit hem en och provat innan jag beställt 5-6st. Ett alternativ kan även vara att fråga på http://www.airsoftsverige.com där de finns mer folk som troligen provat dessa typer av bössor.
Postat: 11 okt 2007, 17:58
Själv har jag en G36 från JG och det måste vara det bästa airsoftköpet jag gjort vad gäller value for money. Dock finns det andra som inte håller med mig där, kvalitén skiftar. Men överlag så är åtminstone klonerna från de mer framstående kinatillverkarna (med JG, AGM, nyare CYMA m.fl. i spetsen) oftast i samma klass eller bättre än märkesbössorna. Men som sagt, det är allt en gamble då kvalitetskontrollen inte är lika bra som den hos till exempel TM.
Postat: 11 okt 2007, 18:21
Tack för era svar, jag ber om ursäkt för att jag inte hållt mig till en tråd när det gäller vapengrejen. Vi tror att vi slår till på dessa vapen, men efter att ha frågat runt ytterligare så har vi förstått att endel "modifieringar" kommer att vara nödvändiga. Delar som rekomenderas bytas, siliconspray underhåll etc. Är detta något man kan få hjälp med eller fråga om på hobbex, teknikmagasinet eller liknande?
imorgon fyller jag 18, nu är det bara att vänta på studiebidraget den 20e
Ps: vad skulle ni rekomendera utav mask och glasögon? är maskerna vanligtvis otympliga?
Postat: 12 okt 2007, 08:26
Jag tycker att du kan lita på JG. En polare köpte nån m4 variant av JG för ca 700sek + frakt från gunner, den cronade 125m/s och har gått galant ett bra tag nu. Ang. glasögon vs mask handlar det såklart om "tyck o smak". Jag och nästan alla jag har spelat med kör med glasögon. Claes Ohlsson har rätt så schyssta brillor för 119:- tror jag.
Postat: 12 okt 2007, 12:47
Förnamn: B
Efternamn: E
I free Company är det många som har köpt kinakloner och de är helt ok. De är i regel mer stabila och gedigna än t.ex mauri-bössor. De är helt klart prisvärda!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori