Aktuellt datum och tid: 27 apr 2024, 19:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bra eller Anus, Bockaby 2007-07-14
InläggPostat: 14 jul 2007, 20:25 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 20 okt 2004, 21:17
Inlägg: 215
Ort: Kungsbacka/Göteborg
Det här gäller ENBART arrangemanget i sig. Spelhändelser och dylikt får ni ta i någon annan tråd.
Jag vill bara ha lite input gällande arrangemanget och saker runt det.
Till skillnad från Berget-events så vill vi gärna förbättra våra arrangemang och försöker lyssna på våra deltagare.
Självklart så vill jag enbart ha info från folk som var där, så ni som inte kom pga fps-gränsen får hålla det i någon annan tråd. Jag förväntar mig inte att ni kommenterar allt utan bara dom grejerna som stack ut.
Lite hjälp:
- Chroning,incheckning
- Safezones placering
- Respawn
- Markeringstrasor / röda trasor
- Deltagarantal, Fler? Färre?
- Fps-gränsen, 328 fps
- Spel på övervåningen
- Antalet arrangörer
- Bemötande
- Ingen försäljning av snask
- Info inför spelet
- Info på spelet
- Spelupplägg, Domination
- Dominationpunkternas placering.
- Gratis för medlemmar
- Markering av icke-godkända bössor


Senast redigerad av Gozmo 14 jul 2007, 20:48, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14 jul 2007, 20:40 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 23 sep 2005, 16:07
Inlägg: 49
Ort: Kungälv
Förnamn: Anders
Efternamn: Apelgren
- Chroning,incheckning
* Alltid bra att ha Chroningen så och tyckte den gick bra, förutom att rykten" att visa kanske inte chronade men som sagt rykte.

- Safezones placering
* Safezonen hade bra placering tycker jag, bron är ändå inte så stor del av spelet om man inte utnyttjar skogen runt omkring.

- Respawn
* Respawnen var OK, tiden fungerar bra för både mindre grupp som vi var idag och större grupper (som man hoppas på ;) )

- Markeringstrasor / röda trasor
* Inget mer att säga att det är en sak som ALLA ska ha, hjälper både den som är utskjuten och den som skjuter. Mycket bra..

- Deltagarantal, Fler? Färre?
* Bockaby är en stor spel-plats. Bör vara fler tycker jag.

- Fps-gränsen, 328 fps
* Behöver nog inte kommentera denna eftersom Gozmo vet hur jag känner ;)

- Spel på övervåningen
* Fungerar bra, tycker det var undervåningen som allt gick åt *****. Men lira på övervåningarna bör ingå alltid. Kanske inte på toppen på A 1 om man inte har högre trim.

- Antalet arrangörer
* Helt OK, ni skötte det som det skulle. Räckte för de antal spelare som kom.

- Bemötande
* Uruselt, står en man mitt i gatan o hindrar oss från att kasta boll, allt han ville vara att tjöta om vart vi skulle parkera ;)... Nä men var bra bemötande. Arrangörerna kanske borde ha på sig något som utmärkte er bara. För nya spelare alltså.

- Ingen försäljning av snask
* MYCKET dåligt, det är en viktig del spelet ju, att kunna fylla med snickers i maggfickor ;). Nä men det är något man borde ha. Lite snask, knäckemackorna & dricka borde nog finnas tillgängligt.

- Info inför spelet
* Helt ok, fast att det där med 328 FPS borde ha stått när spelet lags upp. Inte ha ändrat det efter ett tag.

- Info på spelet
* Mycket bra... Men som sagt, vissa man bör komma i tid för att få all info.

- Spelupplägg, Domination
* Domination är alltid en rolig sak men känns som den glöms bort efter ett tag och man koncentrerar sig bara på att ta nästa hus eftersom FI är ju där.

- Dominations Punkternas placering.
* Vet inte ens vart alla var men dom man fann satt la OK. Bussen är ju ett sådant härligt ställe att sätta den på, mycket action för att ta den :)

- Gratis för medlemmar
* Mmm, fult att lura in folk i eran sekt ;) ... Nä men det är la ett plus för folk som är medlemmar att få lira gratis. Plus att föreningen växer..

- Markering av icke-godkända bössor
* Bra med markering på bössor som inte är godkända, fast ta rosa eller orange istället så det lyser upp så man kan finna dessa svin ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 jul 2007, 15:59 
Offline

Blev medlem: 02 apr 2007, 15:13
Inlägg: 59
- Chroning,incheckning
Verkade fungera bra. Men mina fps var lustigt nog på alla håll och
kanter. Ställer mig lite frågande till apparatens kvalité.
Slog från 87m/s upp till 103m/s på 4 skott på ena bössan som
enbart hade en m100 fjäder i sig som "trim".
Andra bössan som är helt TM original, gjorde 83, 98, 84 och sen sista
på 99. (Har bra sifferminne..)

- Safezones placering
Om det var platsen för bilarnas parkering så var den helt ok.
Bra bit från spelplatsen och inga risker att bli träffad av
aktiva spelare.

- Respawn
V1 var bra. Andra sidan bron var perfekt. Inga problem.
Nedre bommen var mindre bra då man stod i B1 och "dominerade"
och inte visste när eller om man kunde skjuta på de som skulle spawna.
Var ett problem när man ville spela fair play och inte skjuta folket så
fort de spawnade.
Övre bommen. Samma där, var lite för nära spelområdet då jag kunde
se dem gå direkt ur spawn rakt in i sista ceasar-huset.
Eller skjuta från spawn på ceasarhuset.
Flytta spawn-platserna vid bommarna en bit utåt åt vardera hållet.

- Markeringstrasor / röda trasor
De mörkröda som fanns till hands syntes dåligt.
Vill propagera för mer lysande färger i stil med chockrosa, eller
neongrönt, stoppljusrött, trafikvästsorange etc.

- Deltagarantal, Fler? Färre?
Antalet spelare var inga problem tycker jag, kunde nog fått plats med 60
pers till utan större fara för att spelet skulle bli lidande.
Så länge folk rör på sig och har något att göra istället för att campa
i ett hus utan större anledning händer det saker och ger mer action
vilket alltid är roligare än att kasta marshmallows på varandra och
sjunga cumba-jah. ;)

- Fps-gränsen, 328 fps
Bra med gränser. Dock verkar det som om att bössor med en dålig m100
fjäder i sig blev nekade spel vilket nästan föranleder till endast otrimmade
bössor kan spela i husen.
Säkerhetsmässigt helt underbart, och ger en mer jämn beväpning bland
spelarna. Lite tråkigare dock då man skjuter från hus till hus och i många
fall måste lobba in kulorna.
Men säkerheten först. Me like.

- Spel på övervåningen
Öh.. med detta menas om man ska tillåta spel på våningarna uppåt eller
inte?
Jag röstar isåfall INTE, mer action och aktivt spel i husen då endast mark-
plan är tillåtet. Hade antagligen gjort detta spelet lite mer rörligt och
dynamiskt.

- Antalet arrangörer
Mötte en, Gozmo.
I övrigt vet jag inte om det var fler.
Tyckte det verkade funka rätt bra utan en massa "spelpoliser".
Men de gånger en funktionär efterfrågades så kom Gozmo snabbt
på plats. Me like.
(kanske en per kontrollpunkt?)

- Bemötande
Toppen. Effektivt. "Skriv här, betala här, chrona här."
Fair Enough. ;)

- Ingen försäljning av snask
För detta spelet hade det isåfall varit i safezone före spelstart
som det passat in.
Hade det ursprungliga schemat hållts, hade försäljning under lunchpausen
14-15 varit ett bra tillfälle oxå annars.

- Info inför spelet
Stod tillräckligt på forumet om när och var och vad som var tänkt
att spelas.

- Info på spelet
Blev problematiskt när lagkamrater ansåg att vi var lag 2 och sedan lag 3.
När man skulle skriva så var inte lätt att veta vem man var, tror det
delades ut många "gratisminuter" från grupp charlie i lag 2.
Uppdelningen för uniformer var småbusig, fanns samma camo i flera
lag vilket slutade med många TK.

- Spelupplägg, Domination
Domination är skoj.
Dock försvanna pennor ibland, och vissa klockslag var underliga.
T.ex. Vi tog en punkt, skrev vår tid, hade strid om byggnaden i minst 10 minuter innan de 2 sista av oss blev skjutna i rummet med skrivtavlan,
vi gör senare ett anfall och tar samma punkt igen.
Då är fiendens tid skriven 2 minuter efter det vi tog den förra gången.
(Exempel: Vi tog den 13.30. Stred till 13.40. Gick till spawn.
När vi tar den igen 14.00 så har förra laget skrivit 13.32, och inte 13.40
vilket borde varit den korrekta tiden. Tittade folk på eget armbandsur eller
på den klocka som fanns placerad vid punkten?)

- Dominationpunkternas placering.
Ingen aning. Antal och placering kanske kunde talats om till lagledarna.
Var förvirrat med 6 eller 8 punkter och hur de såg ut eller var markerade,
eller inte markerade.

- Gratis för medlemmar
Är väl bra. Men hur löser det sig i längden ifall det endast kommer
medlemmar på 5 spel i rad?

- Markering av icke-godkända bössor
Bra, så att man kan se ifall någon som skjuter inte borde få skjuta
och då kan påpeka detta för arrangörer.
Påminner oxå spelaren själv om att inte skjuta inomhus.


/YoG Hippie


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 jul 2007, 17:42 
Offline

Blev medlem: 24 jun 2007, 00:37
Inlägg: 7
Förnamn: Bengt
Efternamn: Gunnarsson
nb


Senast redigerad av Luckmann 29 aug 2018, 22:11, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 jul 2007, 00:20 
Offline

Blev medlem: 25 apr 2007, 00:49
Inlägg: 54
Ort: Halmstad / Skene
Alla har skrivit så bra sammanfattning men jag skriver ändå vad jag tyckte.

- Chroning,incheckning
Mycket bra! Fint och proffsigt utfört klart och tydiligt vart man skulle gå och vad man skulle göra.

- Safezones placering
Kändes tryggt o vara där men ändå kunde man se vad som hände lite i byn.

- Respawn
Tyckte att bommen och den vid bron var lite föra nära.
Lite kul när något lag campade spawnen vid bron och skjöt 15 folk som hade respawnat innom 30 sec. Men jag tog det mer som en kul grej, inga sura miner vad jag kunde se av några ang detta.

- Markeringstrasor / röda trasor
Folk som blev träffade var tydliga att visa att dom var ur spel. behövdes inte altid röda trasor. Enda saken som kunde varit bättre var att man skulle markera tydligare med ett högt rop. Istället för att sätta sig tyst med en sur min.

- Deltagarantal, Fler? Färre?
Som många har skrivit kunde varit lite mer. Men actionen räckte så det blev över.

- Fps-gränsen, 328 fps
Bra o tydliga regler ang detta, man var inte oroligt att gå i husen och man vågade mer. Enda nackdelen var att bössorna inte alltid räckte fram vilket sabbade lite.
Men om man skulle överväga detta så håller jag med att man ska behålla 328fps regeln till nästa gång. PGA att man kände sig ganska säker i husen och runt omkring.

- Spel på övervåningen
En av dom sakerna som gör Bockaby till Bockaby, ett måste till nästa spel.

- Antalet arrangörer
Bra inte gör många inte för lite heller. Bra att vissa arangörer var med o spela och andra inte. Så ni arr kunde också se ur spelarens vinkel hur det var.

- Bemötande
Fint Dejan stod där och och bemötte oss väl trots att vi var lite sena.

- Ingen försäljning av snask
Inte hela värden. Dom flesta som har varit med på spel innan har erfarenhet och tar med sig eget godis om man önskar så.

- Info inför spelet
Jag personligen hade lite att upfatta hur spelet skulle gå till.
Enda som jag förstod var att det var ett Domination SiB spel. Men hade inte ont av detta, såg det mer som en överaskning hur spelet skulle gå till.

- Info på spelet
Bra genomgång och tydliga arangörer.

- Spelupplägg, Domination
Var rätt roligt, många hade svårt att upfatta att man skulle hålla husen inte ta så många olika som möjligt.

- Dominationpunkternas placering.
Bra, hade gärna haft en karta på byn innan så man kunde se och göra enga anteckningar vart man sett dom punkterna och delat med sig till laget.

- Gratis för medlemmar
Bra för dom som var medlemmar innan. Hoppas det kommer mera medlems spel så det lönar sig o vara medlem i föreningen.

- Markering av icke-godkända bössor
Kändes som en bra sak, hade gärna sett en röd tejp eller orange färg på dessa.

_________________
http://adi.nu/alkarim


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010