Aktuellt datum och tid: 28 apr 2024, 08:45

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Angående det INTE inställda spelet 070701!
InläggPostat: 25 jun 2007, 12:44 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Då jag fått PM (på airsoftsverige.com) av det mindre trevliga slaget, pga en person tydligen inte kan ta konstruktiv kritik, följer här en redogörelse om vad som hänt och dess följder.
Min tanke var absolut inte att vara obstinat, rabiat eller allmänt uppkäftig i mina svar till personen i fråga eller på något annat sätt väcka negativa känslor, utan gjorde som en annan person (i den aktuella tråden), fråga vad personen menade med sitt inlägg. Sakligt och något spydigt (efter personens påhopp) svarade jag på personens PM och ja...sedan eskalerade det med att personen skickade en drös med mycket otrevliga PM.

Ni som spelat med/mot mig och känner mig, vet att jag inte är den typen av människa som letar bråk och dylikt.

Nu har jag ingen relation med Polis och rättsväsende (på "det sättet") så jag vet inte vart gränsen går, men det känns som om anmälan för bla olaga hot, ärekränkning och trakasserier skulle vara på sin plats. Dock så vet jag inte om det är värt besväret och "straffet" kanske räcker med att personen är bannad på airsoftsverige.com. I bland kanske en hjälpande hand är bättre än "straff". Vad vet jag...

Hela denna situation är fruktansvärt obehaglig och jag mår mycket dåligt av detta. Följden har tyvärr blivit att jag beslutat att på obestämd framtid lägga ner mitt spelande och arrande. En av följderna är att spelet 070701 i Skogen tyvärr är inställt.

Jag hoppas att jag snart är tillbaka bland er goa´gubba´!

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Senast redigerad av Mad John 25 jun 2007, 17:51, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2007, 13:12 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Det där låter extremt otrevligt med den typen av påhopp, jag hoppas verkligen inte att det är någon som vi spelar med som betett sig på detta viset. Säg gärna till om du behöver hjälp att reda ut saken, på något sätt inverkar ju denna typ av grejer på hela hobbyn.

Det är även mycket tråkigt att du lägger ner med Airsoften, det är om inte annat få personer som på egen hand har så mycket driv och får roliga saker att hända som du. Hoppas det ordnar upp sig och du kommer ut och spelar med oss snart igen.

_________________
Stridsverket


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2007, 13:23 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 04 okt 2005, 23:03
Inlägg: 89
Ort: Varberg
Förnamn: Karl
Efternamn: Herolf
Fan vad trist, vi hade sett fram emot nästa spel i laget. Synd att såna idioter ska få förstöra för alla :( Hoppas det var det sista du hörde från honom och att det snart känns bättre.

_________________
Vivere est militare


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2007, 16:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 jan 2004, 13:26
Inlägg: 788
Förnamn: Jonas
Efternamn: Aronsson
Kan ju, i egenskap av admin på airsoftsverige, säga att killen i fråga är bannad rätt hårt och om John vill kommer vi i driftgruppen hjälpa till med polisanmälan etc i den mån vi kan.

_________________
// Jonas Aronsson | http://www.airsoftsverige.com | ГРУ 13 Спецназ | 719. I.D.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2007, 17:22 
Offline

Blev medlem: 10 okt 2004, 20:51
Inlägg: 1264
Förnamn: Dejan
Efternamn: Bogicevic
Tråkigt att höra.
Hoppas att du är tillbaka snart. Tänk på oss alla som uppskatar dit arbete och låta dig inte såna incidenter påverka.
Ser framemöt ett ny spel snart.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 25 jun 2007, 18:00 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 aug 2006, 13:23
Inlägg: 609
Ort: Borås
Fört och främst vill jag tacka för er otroliga support och vänlighet med alla PM, mejl, tfn-samtal och inlägg i div. trådar!!! Jag finner inget att säga värdigt ert handlande, så jag håller käft i stället och säger bara en sak: games on 1:e juli!!!

Tack alla! :D

_________________
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010