Aktuellt datum och tid: 28 apr 2024, 00:09

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: vaför så få som spelar
InläggPostat: 10 feb 2007, 10:15 
Offline

Blev medlem: 10 okt 2004, 20:51
Inlägg: 1264
Förnamn: Dejan
Efternamn: Bogicevic
Hej alla glada spelare. de flesta känner mig och ni som inte gör det så är jag gammal i gamet.
Funderade varför så få spelare som spelar. Detta här är en fudering, teori.
För i tiden vi var individer som desperat ville träffa andra för att spela, vi hade ingen forum och inga grupperingar. Man viste alldrig vem som kommer, dessutom allt var nytt. Vi var små grupper och vi var yngre, livet var lite anorlunda då.
En typisk sak för dagens läge är OM MIN TEAM KOMPIS KOMMER INTE SÅ JAG KOMMER INTE, eller jag har bill och han kan inte spela idag så stannar jag hemma istället. Många hoppade av och få som började spela.
Vad kan vi göra för att folk börja komma tillbaka och spela?
För min del att spela handlar om att motionera, träffa vänner med samma intresse, ha en avkopplande söndag, spela och utveckla som person. Jag ville ha de gammla tider tillbaka.
Vad innebär spel för dig?
vad kan vi göa bättre


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 feb 2007, 12:23 
Offline

Blev medlem: 11 nov 2003, 09:18
Inlägg: 2401
Ort: Kungsbacka
Förnamn: Peter
Efternamn: D
Vi är många som tänkt samma tanke kring minskade spelantalet, på styrelsens senaste möte för en dryg vecka sedan så var den huvudsakliga punkten hur vi skall få fler att spela och arrangera (Det är dock lätt att minnas endast de goda tiderna i Torslanda mm. och när jag tagit fram lite statistik från trådar på forumet mm. så visar det sig rätt kvikt att uppslutningen och antal spel har gått i vågor förr i tiden också - med mer eller mindre folk).

Hur som haver, på senaste möte sa vi i stora drag att det föreningen har som underlättar just nu för spel:
- Spelmarker
- Spelregler
- En del Rekvisita
- Detta forumet för annonsera spel och dylikt

Några planer för närmaste framtiden
- En VSAF - arrangemangsgrupp som kan arrangera spel då och då samt komma med information och hjälp för andra som vill arrangera (denna är under uppbyggnad)
- Mer enkel info om hur det går till att arrangera och komma ut och spela
- Två grupper som lägger tid på våra spelmarker så de blir häftiga och bättre - ger mer möjligheter för arrangörer (bunkrar, fast rekvisita, slyröjning, gemensamma arbetsdgar mm).
- Aktiv medlemsvärvning (exempelvis informera på Gothcon osv).

Det var lite andra spår också men jag kommer inte ihåg dem just nu. Kom gärna med fler förslag!

_________________
Stridsverket


Senast redigerad av krokodilen 14 feb 2007, 11:38, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 feb 2007, 11:16 
Offline

Blev medlem: 10 okt 2004, 20:51
Inlägg: 1264
Förnamn: Dejan
Efternamn: Bogicevic
Tack Krocken för info.
Jag trör att jag är inte ensam när det gäller att göra mer när det gäller scenario och förbättring av de vanliga söndagsspel.
Ibland jag kan blir lurad åckså av att det är antal spelare som kommer som är viktigt, men så är det inte alltid viktigast. Det som är viktigt är att de som kommer tar roller och scenario på en seriös sätt och på det sättet öka spelupplevelse.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010