Jag var inne på Hobbex idag för ett desperat försök att hitta bla skyddsglasögon. De hade en nätmask men den var redan sönder. Vad förvånade ni blev...
Inläggsrubrik: Re: Finns någon Airsoft-butik i Göteborgsområdet?
Postat: 10 maj 2012, 14:18
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Skyddsglasen på knasohlsson är nog lika bra som skiten på hobbex. Klart det är ju dina ögon det handlar om så köp riktiga ballistiska skydd men vill du ha ett par snabbt eller billigt är det bara att googla på skyddsnivån på de på claesolsson har och välja de som har högst.
Provade ett par svarta noname därifrån med skogstrim och det bidde inte ens märken... (bör absolut inte läsas som ett universellt test)
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Postat: 11 jun 2012, 16:17
Förnamn: Christian
Efternamn: Schultz
Tja, sälja till minderåriga gör nog de flesta butiker mer eller mindre medvetet och personligen tycker jag att det är trevlig om vi kan få åtminstone en butik för snabba inköp av granater & gas, reservdelar(tyvärr typ bara ASG) till Göteborg.
Postat: 11 jun 2012, 17:01
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Jo men nu så kanske det finns några arbetslösa vsafmedlemmar som är sugna på jobbet. Och då vet man vad som gäller. Själv är jag så jävkla trött att behöva beställa saker på postorder t.ex kulor, reservdelar, skyddsmatriel. Sånt man bara vill sticka iväg och införskaffa på nån timma. Förjävligt dock att dom sålt till småkids som troligtvis förstör för resten av oss... Men nu kanske vsaf har chans att ändra detta om någon vsafare som letar jobb skulle få jobbet =)
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Postat: 11 jun 2012, 20:53
Förnamn: Matti
Efternamn: Reimi
Mmmmmm oavsett butikskedja så får man ju iaf tag i reservdelars och förbrukningsvaror lättare. Dessutom så blir det absolut lättare att ta sig in i sporten efter alla mässor och konvent vi deltar på om man kan knalla in i en butik och hugga en bössa och tralla ut i skogen, oavsett vad man tycker om olika märken och zånt.
_________________ Knowledge is power, hide it well.
Postat: 11 jun 2012, 21:36
Förnamn: T
Efternamn: S
Jag kommer inte handla av combatzone om jag inte blir absolut nödvändigt tvingad av någon anledning. Oftast går det med lite framförhållning att beställa akuta saker från någon av våra andra betydligt mer seriösa ÅF som finns här i Sverige.
Jag är av den uppfattningen att Combatzone endast lever på nybörjare och sitt geografiska läge. Ifall någon fortfarande funderar på att handla av dessa så råder jag han/hon att läsa omdömestråden på gamla ASS först.
Sedan så är det oavsett ingen bra reklam för Airsoft ifall nybörjare "går in och hugger en bössa" hos combatzone för att sedan ha ett rent helvete med ev. garanti ärenden. Ifall vi ska representeras av någon butik så ser jag hellre att det är en som jag själv kan rekommendera andra att handla hos.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Postat: 12 jun 2012, 00:04
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Jag hittar inte så mycket på: http://new.airsoftsverige.com/forum/sea ... 231b9aa3ed Vilket jag numer går efter. Ni får mer än gärna återge eller uppdatera det ni vet. Jag är mest bara glad att det kommer en airsoftbutik till gbg. Som man hade hoppats på kunde sammarbeta med VSAF...
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori