Inläggsrubrik: Re: Skapandet av kompaniet "VÄNNER"
Postat: 29 sep 2008, 14:33
Förnamn: B
Efternamn: E
D.Andersen (Dennis) kommer att lägga upp ett spel 23:e november i kode. Detta kommer att vara forts. på "search and destroy", där regeringsstyrkor anföll KNF´s militanta del.
Detta kommer vara det första större spelet som arras för kompaniets räkning. Jag hoppas att de flesta som är intresserade kan komma då. Även de som inte är intresserade av detta koncept är välkomna att delta, då detta är ett vanligt VSAF-spel. Så kommer det att vara även i framtiden.
Postat: 06 okt 2008, 10:37
För att förenkla detta kan ni skicka ett pm, med en lista på alla de som ska vara med. Jag behöver veta deras loggin för att lägga till dem till forumet!
Postat: 24 nov 2008, 08:49
Det är många som har kontaktat mig efter gårdagensspel. Intresset verkar vara stort för kompaniet och andra pluton. Till våren ska vi åka till Mercs 5 med kompaniet. Det verkar som att vi blir 2 st plutoner!
Postat: 27 nov 2008, 11:14
Utvecklingen med kompaniet fortskrider. Vi har nu 2 stycken plutoner, även om 2:a pluton fortfarande har vakanser. 1:a pluton har 40-talet soldater medan 2:a har 20-talet. Kompaniet består således av 60 man. Vi har fått med både stora och små lag samt enskilda spelare som har möjlighet att slå sig ihop och bilda egna lag. Spelet i kode var en succe. I framtiden kommer det fler av denna typ. Tillsammans skall vi åka på Mercs 5 i maj!
För er som är intresserade, skicka PM till mig och Osito eller kom fram och prata med oss på spel!
Postat: 12 feb 2009, 22:29
Intressant projekt detta och det kan bli så att mer folk från skövde trakten hoppar på detta tåget ( vilka från skövde är med nu?). Eventuellt kommer det skapas ett Skaraborgs kompani längre framm.. kanske Skaraborgs Vänner men detta ligger en bit framm i tiden så den som lever får se.
Postat: 13 feb 2009, 08:34
Va kul om detta projekt sprider sig! Det vore ju hur kul som helst att mötas och spela mot/med varandra, både hos er och hos oss. Det vore ju också spännande att erbjuda arrangörer en bataljon om två kompanier till framtida spel.
Plutonchefen från 2:a pluton bor i skövde, annars tror jag inte att det är några fler.
Ni är så välkomna att vara med! Håll oss uppdaterade.
OBS! Ni är hjärtligt välkomna att komma ned till spelet i kode den 15:e mars, skriv gärna upp att det är ni som är från skövde om ni kommer!
Det är också tänkt att det skall vara ett spel i bockaby den 18:e april. Där kompaniet Vänner skall anfall byn. Även hit är ni mer än välkomna!
Inläggsrubrik: Re: Skapandet av organisationen "VÄNNER"
Postat: 04 mar 2009, 15:52
Vi växer och växer. Snart är vi 80 personer i detta projekt. Det börjar bli dags att fundera kring en 3:e pluton. Är det någon som är intresserad av att leda en sådan, kan höra av sig via PM till mig!
Postat: 27 mar 2009, 18:33
17:e maj skall 1:a Vänner komp. anfalla bockaby. Hoppas att hela kompaniet kommer. Det kommer att bli en mycket stor sammandrabbning!
Ni som funderar på vad detta projekt innebär, kommer att kunna se hur långt vi har kommit. förhoppningsvis är de flesta klädda i organisationens uniform, woodland!
Postat: 08 maj 2009, 19:40
Förnamn: Adam
Efternamn: Brengesjoe
Jag då som precis börjar engagera mig i airsoft så är jag intresserad av detta projekt. Har vapen och lite camokläder, men inget komplett egentligen. Så är ju toppen att starta isåfall med kläder i linje med KV uniformskrav.
Följdfrågan är; någon som kan tipsa om en bra shop på nätet eller IRL där man kan få hem lite Woodland?
Postat: 08 maj 2009, 20:06
kul att du är intresserad av projektet. Kom ut och spela med oss snart så får du träffa oss, se vilka vi är och vad vi sysslar med!
1. Från ebaybanned är det flera som har beställt. Dock så vet man inte vad man får när man köper denna uniform. Det är olika tyger osv. Endel som har köpt denna har fått riktigt bra uniform, medan andra fått sämre: http://ebaybanned.com/product_info.php? ... ts_id=1035
2. På ebay finns både uniformer och goretex-ställ i woodland, bara att söka.
Postat: 12 maj 2009, 20:10
Förnamn: Peter
Efternamn: Nilsson
Tjena! Har läst igenom denna tråden och tycker detta värkar vara as coolt! Jag har stort intresse för detta men har dock inte börjat spela. Jag har beställt vapen och utrustning som för hoppningsvis kommer om en 2 veckor. Hoppas på att jag kan få vara med i framtiden! Mvh Peter
Postat: 13 maj 2009, 10:26
Det är bara att komma ut på spel och spela med oss, så kan vi säkert placera in dig i någon grupp!
Tanken med projektet är att välkomna alla nya som gamla, lag som singelspelare. Tillsammans kan vi skapa en airsoftscen som är tillfredställande, avancerad, lärorik och där alla känner alla och att vi har det trevligt tillsammans!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori