Förnamn: William
Efternamn: Bourne
Byggan skrev:
Fick min nya pipa häromdagen. Alla här verkar enbart köpa tight bore 6.01mm osv. Så jag tänkte bryta det mönstret och satsa på en Wide Bore barrel Orga Airsoft 6.23mm. Installerade den precis och fick exakt önskat resultat i ms! Min utgångshastighet sänktes ganska så exakt med 10ms från 95-100ms till ~86ms, så istället för att skruva isär hela bössan så räckte det med ett pipbyte! Får tyvärr vänta ett tag med att fälttesta pipan men det ska tydligen vara en poppispipa i Japan som sänker utgångshastighet men ökar räckvidden.
Intressant, hoppas den fungerar bra i fält också då:)
_________________ Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a hell of a lot more who's swinging it.
_________________ [TOP SECRET] - Classified personal CAT4A only ID File: Name: Mats mattan larsson Callsign: cappet Rank: Medic / explosive expert Employeer: Pay me am yours Service history: been there
ska bara fixa något slags plattor att lägga i, Den var lite väl sladdrig helt tom Sjukt nöjd med lampan dock, som guds finger rakt i ögat
Löst snyggt med två lager dubbel wellpapp och gaffatejp. Fick tillochmed till böjen på plattorna så nu är det hela sjukt stabilt!
[url][/url]
Nämnas ska väl att det är 8-fields kopia på en LBT 6094c. Ganska stor men sitter väldigt tight och fint nu när fake-plattorna är i. Fickorna på magen är Invaders 2xG36. Rök-fickorna på höger är mil-tec skräp som kostade nån femtiolapp styck. Flerbruksfickan på vänster och magdumpen är 101inc och gör väl det de ska. Radion är baofengen som föreningen säljer. Kepan är 101inc
Bössan är en SRC G36C gen III med kina-dämpare, acm rödpunkt och AFG (nån kopia på type 1). Hej hopp, nu har jag skrivit duktigt också
Förnamn: Filip
Efternamn: Luttren
Blev en ny bössa nu [JG] Bar 10, satte på ett Tasco Pronghorn PH39X40D 3-9x40mm kikarsikte samt uppgraderat den inne i.
Sitter ett PDI v2 hopuphus + PDI Raven 6,01 554mm pipa, ASG 50 gummi, på grund av innepipans längd fick det bli en mock silencer 11 cm utanpå.
Väldigt nöjd med denna funkar väldigt bra. Planer finns på att uppgradera mer vid ett senare tillfälle som pistong, springguide, avtryckare till zero eller 90 graders, och fjäder så klart.
Ingen aning vad den chromar ännu då jag inte testat den i en graf men det blir det snart.
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
zemet skrev:
Byggan skrev:
Fick min nya pipa häromdagen. Alla här verkar enbart köpa tight bore 6.01mm osv. Så jag tänkte bryta det mönstret och satsa på en Wide Bore barrel Orga Airsoft 6.23mm. Installerade den precis och fick exakt önskat resultat i ms! Min utgångshastighet sänktes ganska så exakt med 10ms från 95-100ms till ~86ms, så istället för att skruva isär hela bössan så räckte det med ett pipbyte! Får tyvärr vänta ett tag med att fälttesta pipan men det ska tydligen vara en poppispipa i Japan som sänker utgångshastighet men ökar räckvidden.
Intressant, hoppas den fungerar bra i fält också då:)
fick äntligen testa den i fält idag på Bocken! Inte nog med att utgångshastigheten droppat ner ca 10ms så har jag fått 10-15m längre räckvid, så jag är superdupermuperjupernöjd med pipan!
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Förnamn: Robert
Efternamn: Kindstrand
Jag kör vanlig hop, orginal som satt i vapnet. Orga rekommenderar deras hop(oväntat), men jag tycker att vapnet funkar bra så varför pilla med nåt som inte är trasigt =)
_________________ [Shitfaced]Byggan callsign Sierra Bravo Why drink moderate, when you can get shitfaced!?
Förnamn: Karl
Efternamn: Thomte
har nu nästan ett komplett kit, fick min OD interceptor väst på posten samt m90 byxor och några fickor till AK magasin (tan =S vet någon hur man bäst skulle färga dem OD?) längtar till nästa bergsjö spel nu =D
Blev medlem: 17 okt 2013, 19:34 Inlägg: 113 Ort: Hisingen/Kungälv
Förnamn: Tony
Efternamn: Wallden
5KU KAC QD Silencer MP5 Aluminum Handguard Set
Tyvärr kom ljuddämparen utan 14mm CCW flash hider så just nu är den värdelös (står att det skulle inkluderas en) samt i handguarden finns det ingen plats alls för batteri så det blir till att köpa en batteribox/PEQ.
Gott och blandat: ELBV (grön miltec, eftersom jag inte vill ha WL och issue bara kom i WL vad jag vet) M16-fickor (issue) NFM magdump och en Miltec vattenflaskficka på ryggen.
ASG LMT Defender16 (känns som att hålla i en riktig, :S) ASG LMT M15A4 (plast, men riktigt schysst plast!)
Förnamn: Kristoffer
Efternamn: V
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater Baam en ny TM nextgen 416 Lipomoddade så fort jag fick den Slängt på lite mys som -Magpul RVG -Magpul slingfäste -Vtac sling -Repro AAC M2000 ljuddämr -Repro 551 -Repro Magnifier mount -Repro SF M300 scoutlight
Det som kommer att göras med den är följande -ett heltäckande paintjob i antingen AOR eller dustad i tan. Kanske bara måla tillbehören. Lutar mest åt dustning -Ny peqbox, kinapeqen klara inte ens av rekylen av en EBB :/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori