Förnamn: Johan
Efternamn: Johansson
jag har nu beställt en WE glock 18c, och har lite funderingar på hur det kommer i kylan eller om det går alls. vilka tempraturer kan man köra med gas? och finns det någon gas som klarar kylan bättre?
eller är de bara till att köra med min co2 pistol till de börjar bli varmare igen
Förnamn: Mikael
Efternamn: Steisner
Gas tål inte kyligare klimat speciellt bra. Min erfarenhet med gaspistoler är att allting under 10*C resulterar i begränsad prestanda och påtaglig risk för läckage samt att ventilen fryser alldeles för snabbt.
Jag har provat med lite olika sorters gas. Båda Guarders PowerUp, SRC's gröngas samt T&T'd Diablo - ingen medför någon påtaglig ökad prestanda i kallt väder.
Förnamn: Christer
Efternamn: Wendeborn
Jag kan då säga från egen erfarenhet att i vädret vi har just nu, denna vidriga kylan... så kommer den inte funka bra alls, du kommer få iväg några ynka kulor med mycket reducerad kraft.
Körde lite med min ingram (GBB) igår, första magget fick iväg ca 12-14 kulor, andra 7, tredje 4 och sedan de andra bara pös.... Min har ju dock en liten säkerhetsanordning inbyggt som släpper ut all gas när den blir så kall att det kan skada vapnet eller magasinet, så det kan ju vara därför.
Men som Borka sa, under 10 grader så är de inget att ha.
CO2 ska vara lite bättre med just kyltåligheten, inte så mycket, men lite iaf.
Förnamn: T
Efternamn: S
Co2 funkar betydligt bättre än gas i stort sätt alla väder. Får fortfarande ut fulla magasin ur min KSC glock med RA-tech´s co2 magasin. För riktigt kallt väder kör jag med en Co2 NBB.
_________________ "Perhaps Rome fell the same way. On a sword of misadventure, made by its own lies and delusion."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori